מיינט הרצליה

גרף: צניחת מחירי קובלט ושוק EV

מחירי הקובלט צנחו לרמה הנמוכה ביותר מאז 2016, כמבול של האספקה ​​מכריע את הביקוש על שמירת הביקוש משוק הרכב החשמלי.

מחירי הספוט למתכת ירדו בשבוע שעבר מעל 11 $ לירה (24,300 $ לטון) לעומת פסגות מעל 40 $ לירה בשנת 2018 ושוב בשנת 2022.

קובלט סולפט (מינימום 20.5% קובלט נמסר) נכנס לשרשרת אספקת הסוללות של EV בסין ממוצעים של 26,500 יואן או 3,655 דולר לטון בינואר, ירידה מפסגות של מעל 20,000 $ ו -18,000 $ לטון בשנת 2018 ו- 2022 בהתאמה.

בהערה שפורסמה לאחרונה, BMO שוקי ההון ציינו כי למעשה מחירי הקובלט הריאלי הם הנמוכים ביותר בהיסטוריה על סמך מחירים ממוצעים שנתיים המותאמים לאינפלציה חוזרים לסוף שנות העשרים של המאה העשרים באמצעות נתוני USGS.

כמעט כל תפוקת הקובלט היא תוצר לוואי של כריית ניקל ונחושת. ייצור הנחושת בקונגו עולה במהירות מהירה לקפיצה של כמעט 40% בתפוקת הקובלט במדינה בשנת 2024. ה- DRC כבר מהווה 80% מאספקת הקובלט העולמית שהוערכה כי חרגה מ -300,000 טון בשנת 2024.

תפוקת תוצרי לוואי של קובלט גוברת גם באינדונזיה, האחראית ליותר ממחצית אספקת הניקל בעולם לאחר שנים של התרחבות.

BMO אומר כי אין שום תמיכה במניעת המחירים להיפטר עוד יותר עם המחירים שהתרסקו דרך הרצפה ההיסטורית המסופקת על ידי ספקי נדנדה בקנה מידה קטן:

"קובלט אינו זר לאספקת יתר, ובשלב זה בדרך כלל היינו רואים את השוק מאזנת באמצעות הפחתה בתפוקה המלאכותית ב- DRC. עם זאת, שוק קובלט הוא כה גדול עד שלא ניתן לאזן אותו על ידי הסרת הכרייה המלאכותית בלבד. "

BMO לא מצאה מספיק ראיות המצביעות על כך שמפיקי DRC קטנים יותר החלו לכבות את מעגלי הקובלט שלהם ומאמינים כי מלאי אסטרטגי ממשלתי לא מספיק כדי לספוג היצע ורק סימני הקמת קובלט (כדי להתאושש אם ומתי המחירים ישתפרו) מציעים מחיר מחיר הרצפה הושגה.

גרף: צניחת מחירי קובלט ושוק EV

בצד הביקוש, התחזית גם רחוקה מלהיות ורודה.

שוק ה- EV עדיין מתרחב בקליפ בריא ו 2025 כמעט בוודאות תהיה השנה הקלנדרית הראשונה שסך כל פריסת קיבולת הסוללה של הנוסע EV – ביקוש חומרי סוללה טוב יותר ממכירות יחידות בלבד – עולה על 1 שעות טראוואט לפי מודיעין אדאמס, טורונטו -חברת מחקר שרשרת אספקה ​​מבוססת EV.

זה יהווה עולם אחר משנת 2017 כאשר יצרנית הקובלט הגדולה אז גלנקור הודיעה לראשונה את הפריחה הקרובה של קובלט מתעשיית ה- EV המתהווה. באותה שנה 38 ג'יגה -וואט של כוח סוללה של EV התגלגל לכבישים המהירים של כדור הארץ.

בעוד שצריכת קובלט בסוללות EV, מקור עיקר הביקוש של קובלט, ממשיך לעלות, הוא נמצא הרבה מתחת לתחזיות השמיים הכחולים שנעשו לפני זמן רב.

נתח השוק של סוללות נטולות קובלט כמו ליתיום ברזל-פוספט או LFP ממשיך להתרחב במהירות. בסין, חלק ה- LFP על בסיס GWH היה 65% בנובמבר, החודש האחרון עם נתונים מפורטים.

במקביל, לכל שימוש בקובלט ברכב בסוללות NCM (ניקל-קובלט-מנגאנית) וסוללות NCA (ניקל-קובלט-אלומיניום) נסחף גם הוא נמוך יותר בגלל חסכון מתמשך ומגמה לעבר קתודות גבוהות-ניקל (פחות מ -10% קובלט ), במיוחד בשווקים מחוץ לסין.

העובדה שיצרניות רכב סיניות מאריכות את השימוש בהן בסוללות אמצע ניקל (בערך 50% ניקל, 20% קובלט ו -30% מנגן) מכיוון שפער העלויות ל- LFP צמצם באופן משמעותי מספק נוחות קרה בלבד.

הנתונים האחרונים של מכירות מעקב אחר מודיעין של אדאמס, קיבולת הסוללה וכימיה בלמעלה מ -110 מדינות בשילוב מחירים חודשיים מראים כי גודל שוק קובלט הסוללה פוחת במהירות אפילו ככל שהסך הטונות המכיל את עליית ה- EVs המכרזים לאחרונה.

במהלך 2021, כאשר החשמל של מכונית המכונית העולמית הגיע ל 286 ג'יגה -וואט על פי נתוני המודיעין של אדמס, הערך של קובלט שנמצא בחבילות הסוללה של EV שנמכרו באותה שנה הגיע ל -1.9 מיליארד דולר (ובשנה שלאחר מכן גדל על ידי אחר 540 מיליון דולר).

בשנה שעברה הנתון הזה ירד ל -1.2 מיליארד דולר למרות ש- Tonnage של קובלט המותקן הוכפל מאז 2019 כדי רק לבין מכשיר 60,000 טון (קחו בחשבון שמדובר בטונות המותקנות בטרמינל ואינם לוקחים בחשבון הפסדי תשואה במהלך ההמרה, הזיקוק והייצור ).

מכיוון שהגרף מציג קריאת עלויות חומרי קובלט על בסיס ממוצע משוקלל מכירות קשה עוד יותר. כל EV שנמכר ברחבי העולם, כולל פלאגין והיברידים קונבנציונליים, כיום ממוצע של קצת יותר מ -40 $ קובלט. המספר הזה הגיע לשיא במארס 2022 במחיר של 260 דולר.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן