מיינט הרצליה

בתים של Uber-luxe מגיעים, מ-Prestige, DLF ו-Raheja

בנגלורו: ניזונה ממכירות חמות של בתים במחירים 2-4 מיליון, מפתחי נדל"ן מובילים מניחים כעת את הבסיס הגדול הבא: בתים סופר יוקרתיים במחיר של למעלה מ- 10-15 קרונות.

בתים אלו, המיועדים לעשירים במיוחד, מציעים מגורים גדולים ובלעדיים יותר, עם חמישה עד שישה חדרי שינה או יותר, מרפסות עם כל חדר, מועדונים מהשורה הראשונה וכו'. והכי חשוב, הפרויקטים הללו מגיעים ב- מיקומים מעולים, בכתובות נדל"ן יוקרתיות בגורוגרם ובמומביי, כמו גם בערים כמו גואה והיידרבאד. והם מגובים על ידי מותגי מפתחים חזקים כמו DLF Ltd, Prestige Group, K Raheja Corp Homes, Godrej Properties ו-M3M Group.

ההתעוררות בנדל"ן היוקרה למגורים בהודו, עם בתים במחיר של 2-4 מיליון ומעלה, ניכר בשנים האחרונות, כאשר רוכשי הדירות שדרגו את בתיהם והמכירות צברו קצב. המכירות של בתי יוקרה בהודו, במחירים 4 קרונות ומעלה, קפץ בחדות ל-12,935 בתים ב-2023, מ-7,395 ב-2022, על פי ייעוץ הנכסים CBRE.

גם הסגמנט היוקרתי והנישתי יותר ראה ביקוש גדול, מה שהוביל למכירות ראשוניות ומשניות כאחד. זה גם גרם למפתחים לצאת ולהשיק בתים במחירים גבוהים יותר.

מי משיק מה

Prestige Group מבנגלורו תשיק בקרוב פרויקט באזור וורלי היוקרתי של דרום מומבאי, עם דירות בנות ארבעה וחמישה חדרי שינה בגודל של 3,500-7,000 מ"ר. הפרויקט עדיין ללא שם יתחיל להימכר בערך 1,00,000-1,10,000 לכל רגל רבוע.

לאחרונה היא השיקה את מגדל המגורים הראשון בפרויקט "Prestige Ocean Towers" שלה בקווי הימיים של הבירה הפיננסית, שם מכרה 64 מתוך 75 בתים עם ארבעה חדרי שינה המשקיפים על הים הערבי עבור 20-25 קרונות כל אחד. היא מתכננת להשיק בקרוב את המגדל השני, במחיר גבוה יותר.

"ישנן שלוש קטגוריות של רוכשי דירות יוקרה כיום – משפחות עסקיות, מנהלי C-suite ויזמי סטארט-אפ מהדור הראשון", אמר אנאנד רמצ'נדרן, סגן נשיא בכיר, התרחבות עסקית, מערב, Prestige Group. "צרכני יוקרה רוצים בתים גדולים יותר, מיקום מעולה ובמומביי מרפסות עם נוף".

קראו גם: מגמות נדל"ן מגיעות לענף המלונאות הנושאות א ארנק של 10,000 קרונות

פרויקט M3M Altitude, שבסיסה גורוגרם, שהושק לאחרונה בכביש הארכת מגרשי הגולף, יכלול מועדון שמיים בשטח של 2 מיליון מ"ר, הכולל את כל השירותים האפשריים לתושבים, והוא יחובר ליחידות המגורים באמצעות גשר אוויר זכוכית. M3M אומר שמועדון השמיים יהיה הגבוה ביותר בגורוגרם.

בפרויקט 350 דירות בגודל של 3,780 מ"ר במחיר של למעלה מ- 10 קרונות. שישה פנטהאוזים, בשטח של 8,000 מ"ר כל אחד, מתומחרים בערך 30 קרונות כל אחד.

K Raheja Corp Homes של מומבאי רכשה קרקע לפרויקטים יוקרתיים במיוחד. היזם ישיק שני פרויקטים כאלה בחאג'י עלי ובוורלי, שניהם בדרום מומבאי, עם בתים במחיר של 30-35 קרונות.

"אנחנו בשלבים מתקדמים של חתימה על עסקאות שיפוץ במיקומים מעולים כמו הר מרי ופאלי היל בבנדרה, ו-Nepean Sea Road, עבור פרויקטי מגורים יוקרתיים", אמר המנכ"ל ראמש רנגנתן.

לאחר מכירת פרויקטי פרימיום כמו 'Arbour' ו-'Privana', במחיר של תת- מפתחת DLF, המבוססת על גורוגרם, בסך 10 קרונות, הרכיבה פרויקטים יוקרתיים במיוחד. הפרויקט שלה 'הקמליות' קבע את רף הנדל"ן היוקרתי בגורוגרם, עם דירה שנמכרת ב- 100 מיליון בשנה שעברה. DLF מתכננת כעת להשיק את Camellias-2 ב-DLF Phase-5, Gurugram.

זה מוצר מעולה ומפותח יותר, אמר אאקאש אורי, מנכ"ל משותף ומנהל עסקים ראשי של DLF Home Developers Ltd. דירות הלימוד בשטח של 9,500 מ"ר עם חמישה חדרי שינה + דירות עבודה יימכרו כבתים חשופים, כלומר הפנים. נקבעים על ידי הקונה. כל דירה תעלה למעלה מ 50 קרונות. בפרויקט 420 דירות בסך הכל.

קרא גם: מ-DLF ועד Lodha ו-Godrej, בונים בודקים ערים חדשות

"סופר יוקרה היא בהזמנה אישית. ל'קמליות' היו בתים של 7,400 מ"ר ו-9,500 מ"ר, אבל הבנו שהביקוש היה יותר לאחרונים", אמר אורי. "אז, יש לנו בתים גדולים יותר בפרויקט הזה ויש מרפסות עם כל חדר שינה. זה לא משנה אם אנשים משתמשים בחדרי השינה הנוספים, אבל הם רוצים אותם".

בגואה, DLF תשיק 62 וילות יוקרה על גבעה של 38 דונם, מה שהופך אותה לסופר אקסקלוסיבית ופרטית עבור התושבים. במחיר של 40-50 קרונות, הווילות ישקפו על נהר מנדובי, ויהיו לה שישה או תשעה חדרי שינה בשתי תצורות שונות. אורי אומר שהפרויקט יהיה גרסת גואה של דלהי של לוטיאנס, חלקת נדל"ן מעולה.

גם הפרויקטים של Gurugram וגם של גואה יימכרו 'בהזמנה' בלבד.

התובנה של סותביס

בהתאם לסקר השנתי של יוקרה Outlook 2024 בינואר, על ידי India Sotheby's International Realty, כ-71% הודים עשירים הביעו את הרצון להשקיע בנדל"ן יוקרתי ב-12-24 החודשים הקרובים. הקצה העליון של שוק הנדל"ן צפוי להרוויח הכי הרבה, מצא הסקר, המצביע על עניין מחודש ומוגבר בקרב משקיעים הרואים כיום בנדל"ן דרך משכנעת ליצירת עושר לטווח ארוך.

אשווין צ'אדה, מנכ"ל ה-India Sotheby's International Realty אומר שהעלייה במספר האנשים בעלי הערך הגבוה והכוונה להשקיע סללו את הדרך לביקוש לפרויקטי יוקרה. מספר פרויקטים כאלה גדל בהרבה.

"…ב-18 החודשים הקרובים, הרבה היצע צפוי לצאת לשוק. האם השוק יצליח לספוג כל כך הרבה היצע?" הוא שאל.

נושאים

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן