מיינט הרצליה

'בעלי בגד בי'. הוא היה 'מלאך' במשך 3 שנים, אבל הכניס אותי לצרות כלכליות. מי יכול לעזור לי עכשיו?

שְׁאֵלָה: בעלי בגד בי. הוא היה מלאך שלוש שנים לפני שהתחתנו, אבל אחרי הנישואים פנינו לביטוח לאומי והתחלנו בתהליך לקבלת גרין קארד, והוא השתנה לחלוטין. הוא רצה לסיים את הניירת בעצמו והוא אפילו ניסה להעמיד אותי במצבים גרועים עם בנקים ובעיות בריאות שונות. הנישואים שלנו נמשכו רק 10 חודשים, ואנחנו לא חיים ביחד יותר. האם הדבר הטוב ביותר לעשות כדי להגיש תביעת גירושין מהצד שלי? זה נחשב הונאה? מי יכול לעזור לי לפתור את בעיות הכסף האלה? האם אני צריך עורך דין גירושין ויועץ פיננסי, או שצריך להתייעץ עם סוג אחר של איש מקצוע?

תשובה: זה מצב קורע לב וקשה, ויש כאן כמה דברים שמרימים דגלים אדומים וצהובים. ראשית, נבחן האם עליך להגיש תביעת גירושין. שנית, נסתכל על סוגיות הביטוח הלאומי. לאחר מכן, שלישית, נבדוק אם אתה זקוק ליועץ פיננסי. (מחפשת גם יועץ פיננסי? השתמש בכלי החינמי הזה כדי להתאים ליועץ נאמנות שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

האם אתה צריך עורך דין?

להתגרש היא החלטה אישית, אבל די ברור שהוא עשה לך דברים שרבים יחשבו כראויים לגירושין, מציעה מרגריטה צ'נג, מתכננת פיננסית מוסמכת ב-Blue Ocean Global Wealth. "הייתי מציע לך להתייעץ עם עורך דין גירושין", אומר צ'נג. "לא הייתי רוצה שבעלך ישתמש במידע האישי שלך כמו מספר הביטוח הלאומי שלך או מספר רישיון הנהיגה שלך כדי לפתוח חשבונות הונאה על שמך. ואני גם מציע להקפיא אשראי כדי להבטיח שלא ייפתחו חשבונות על שמך ללא רשותך".

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

עם זאת, המטפל הפיננסי נייט אסטל מוסיף, "אם התקווה היא שהנישואים יישארו שלמים, ישנה עבודה רצינית ששניכם צריכים לבצע. אני ממליץ לעבוד עם מטפל פיננסי שיש לו ניסיון בבגידה כלכלית ו/או ייעוץ להבחנה”. עם זאת, Astle מוסיף, "אם נפתחים חשבונות סודיים או הטבות, הייתי אומר שזה יכול להוות בגידה כלכלית. כעת, זוגות יכולים להתאושש רגשית וכלכלית מהחוויות הללו כל הזמן, בדיוק כמו אותם זוגות שבהם היה רומן מיני, עם זאת, רמת הריפוי הזו באמת מתרחשת אם שני האנשים משקיעים במלואם בריפוי ובתיקון האמון ב מערכת היחסים." במקרה שלו, זה תקף?

אם זה לא המקרה עבור שני הצדדים, אולי עדיף להתייעץ עם עורך דין גירושין ואולי עם מתכנן פיננסי שיש לו ניסיון עם סכסוכי הטבות, אומרת גרייס יונג, CFP ב-Midtown Financial Group. "מומלץ להתייעץ עם עורך דין, אך בנוסף, עליך להיעזר ב-CFP כדי לעזור לך לנווט את ההיבטים הפיננסיים של המצב שלך", אומר יונג. (מחפשת גם יועץ פיננסי? השתמש בכלי החינמי הזה כדי להתאים ליועץ נאמנות שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

דברים נוספים שיש לקחת בחשבון: אם אתם גרים במדינה שנקראת רכוש קהילתי, הרי שרוב החובות שנצברו במהלך הנישואין, ואולי אף לפני כן, נחשבים לאחריות שווה של שני הצדדים, גם אם החוב הוא רק על שמו של אדם אחד. יש כיום תשע מהמדינות הללו: אריזונה, קליפורניה, איידהו, לואיזיאנה, נבאדה, ניו מקסיקו, טקסס, וושינגטון וויסקונסין.

"בהחלט כדאי לפנות לייעוץ משפטי – ואם אינך יודע לאן לפנות, אתה יכול ליצור קשר עם לשכת עורכי הדין המקומית שלך", אומר תומס ניצה מ-Money Management International, שירות ייעוץ אשראי ללא מטרות רווח. "אם יש לך הכנסה נמוכה, אתה עשוי להיות זכאי לסיוע משפטי חינם ואם אתה אחראי על חובות כרטיס אשראי בריבית גבוהה ומוצא את עצמך מוצף או לא מסוגל להתקדם בפירעון, אולי תרצה לשקול תוכנית לניהול חובות דרך עמותה".

עם זאת, אם אתה בפנסיה ללא נכסים ואוסף הכנסה מוגנת כמו SSI, ייתכן שאתה הוכחה לשיפוט ולא תצטרך להחזיר חוב אם אתה לא יכול לעמוד בזה.

יתר על כן, "תוכל להתייעץ עם עורך דין הגירה כדי לקבוע אם שיקולים אחרים עשויים להועיל במקרה שלך, שכפי שאנו רואים, הוא יותר חוקי מאשר פיננסי", אומר אלונסו רודריגז סגרה, CFP ב-Advise Financial.

האם זו הונאה?

אם בעלך התחתן איתך ביודעין רק כדי לעקוף את חוקי ההגירה, זה נחשב להונאת נישואין על פי חוקי ההגירה בארה"ב. העונש על כך הוא חמש שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר.

נראה שבן זוגך לא היה תושב קבע בארצות הברית לפני נישואיך, ולאחר מכן הגיש בקשה לגרין קארד כדי לקבל מעמד של תושב קבע. לאחר הנפקת כרטיס תושב קבע (גרין קארד), ניתן להקצות מספר תעודת זהות, המאפשר למי שאינו אזרח לשעבר לגבות קצבאות ביטוח לאומי לאחר כ-10 שנים (או 40 זיכויים מזכה) של עבודה מאומתת. הושלם. בשלב זה, בעלי כרטיס תושב קבע ששילמו לביטוח הלאומי עשויים לזכות בהטבות.

כדי להילחם במקרים פוטנציאליים של הונאה מסוג זה, תיקוני הונאת נישואי ההגירה משנת 1986 קבעו מעמד מותנה של שנתיים לבני זוג המבקשים מעמד של תושב קבע, המחייב שתא משפחתי בפועל יישאר קיים בתום תקופת השנתיים. . עם זאת, בני זוג יכולים לתבוע קצבאות ביטוח לאומי גם לאחר שנישאו שנה אחת, תלוי אם מתקיימים תנאים מסוימים.

אם אתה אומר שהוא מנסה לגבות קצבאות ביטוח לאומי ברשומות שלך, כך זה עובד: בני זוג לשעבר לא יהיו זכאים לגבות קצבאות על רקע ההשתכרות של בן הזוג לשעבר, אלא אם הנישואין נמשכו 10 שנים והזוג כבר גרוש שנתיים.

המוסד לביטוח לאומי קובע כי בדרך כלל, עליך להיות נשוי במשך שנה אחת לפני שתוכל לגבות את הקצבאות של בן הזוג שלך. תנאי כשירות אחרים כוללים להיות מעל גיל 62 שנים, להביא ילד מתחת לגיל 16, או עם מוגבלות – כל אלה אומרים שמישהו יכול להיות זכאי לגבות את ההטבות של בן/בת הזוג שלו, על פי פוסט בבלוג שנכתב על ידי Dawn Bystry, ממלא מקום הנציב עמית. במשרד לתקשורת אסטרטגית ודיגיטלית של המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, זה לא ימנע ממך לקבל קצבת ביטוח לאומי משלך.

האם אתה צריך מתכנן פיננסי?

היתרונות אומרים שככל הנראה כדאי לך לקבל עורך דין גירושין, ואולי מתכנן פיננסי. אם תחליט לשכור מתכנן פיננסי, אולי תרצה לשקול ב- CFP. הסיבה לכך היא שכדי לזכות בייעודם, CFPs נדרשים לעבור דרישות השכלה נרחבות, לעבור בחינות, לבצע אלפי שעות של ניסיון בעבודה והם נדרשים לעמוד בחובת אמון. ייתכן גם שמומלץ שהאדם שאתה מחליט לעבוד איתו יהיה גם בתשלום בלבד, כלומר הפיצוי היחיד שלו מגיע ממך, הלקוח, ולא מעמלות או צד שלישי. (מחפשת גם יועץ פיננסי? השתמש בכלי החינמי הזה כדי להתאים ליועץ נאמנות שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

מתכננים פיננסיים בתשלום בלבד פועלים תחת מספר מבני עמלות ממודל הנכסים בניהול (AUM), שבו הם גובים בדרך כלל 1% מה-AUM; להתקשרויות לפי שעה, שנוטות לנוע בין 150 ל-450 דולר לשעה; והסכמים בתשלום אחיד שיכולים לעלות בין $2,500 ל-$7,500, תלוי איפה אתה נמצא ועד כמה המקרה שלך מסובך.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ובהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן