מיינט הרצליה

'אתה לא מקבל (זה) כשאתה משלם בדרך אחרת'. מדוע זו יכולה להיות הדרך מספר 1 לשלם עבור מתנות החג שלך – אבל רק אם אתה חכם לגבי זה

קניות לחגים

בעוד שכרטיסי אשראי זוכים לראפ רע כמו מלכודות חוב – לעתים קרובות בצדק – במהלך החגים, עבור צרכנים שחכמים להשתמש בהם, הם לרוב דרך טובה יותר לשלם על דברים. זה הודות לשילוב של שני דברים: ראשית, הגנת הצרכן, ברמות מרובות, בדרך כלל טובה יותר מאלו שבכרטיס החיוב שלך. ושנית, לכרטיסי אשראי יש תגמולים שיכולים להסתכם במאות דולרים בכיס, במיוחד בתקופה הזו של הוצאות גבוהות בשנה – ובהנחה, כמובן, שתשלם את היתרה במלואה ובזמן. (ראה כמה מכרטיסי האשראי הטובים ביותר להחזר כספי של דצמבר 2022 כאן.) הנה מה שצריך לדעת על תשלום בכרטיס אשראי.

הגנות בכרטיס אשראי

בעת שימוש בכרטיס אשראי, לבעל הכרטיס יש יותר זכויות לערער על רכישה משתבשת (כמו רכישה לא מורשית בכרטיסו), בעוד שתשלום בכרטיס חיוב או במזומן מציע פחות הגנה, מסבירים המקצוענים. "הונאה היא בראש ובראשונה באחריות הבנק שכן קו האשראי הזה הוא הכסף שלהם עד שתחזיר להם. זה לא כמו כרטיס חיוב, כשהכסף יוצא מהחשבון שלך מיד", אומר טד רוסמן, אנליסט בכיר בתעשייה ב-CreditCards.com. אם זה קורה בכרטיס החיוב שלך, צפו שההחזר ייקח מספר ימים או יותר, בזמן שהמוסד הפיננסי עורך חקירה בנוגע לחיובי הונאה. חברות כרטיסי האשראי, לעומת זאת, בדרך כלל מנפיקות אשראי זמני בזמן שהן בוחנות את החיובים השנויים במחלוקת.

בשורה התחתונה: "כרטיסי אשראי מציעים הגנות צרכניות ללא תחרות, שאינך מקבל כשאתה משלם בכל דרך אחרת", אומרת שרה רת'נר, מומחית לכרטיסי אשראי ב-NerdWallet.

כעת הוסף הגנות צרכנים אחרות: "כרטיסי אשראי מציעים הטבות חשובות כמו אחריות מורחבת, הגנת רכישה וביטוח נסיעות, גם כן", אומר רוסמן. כרטיסים רבים מציעים גם הגנת החזרה, אומרת סנטרה הורברוק, עורכת כרטיסי אשראי ב-The Points Guy. הגנה על החזרה פירושה שחברת כרטיסי האשראי רשאית להחזיר את מלוא מחיר הרכישה עד לסכום מסוים, גם אם הסוחר לא יקבל את ההחזרה לאחר מסגרת זמן מסוימת. "היתרונות האלה יכולים לבוא לידי ביטוי מאוחר יותר אם פריט יאבד, ניזוק או נגנב", אומר הורברוק.

ראה גם: מתנות להביא למארח שלך בתקופת החגיםמבית Mansion Global Boutique

תגמולים בכרטיס אשראי

החזר מזומן הוא הטבה גדולה – כמובן בהנחה שאתה משלם את היתרה במלואה ובזמן – עם כמה כרטיסי אשראי שמציעים 5%, ולפעמים יותר, בחזרה על רכישות. (ראה כמה מכרטיסי האשראי הטובים ביותר להחזר כספי של דצמבר 2022 כאן.)

אתה יכול גם לנצל את הזמן הזה כדי לעבוד לקראת לזכות בבונוס הרשמה על כרטיס תגמולים חדש, מכיוון שתצטרך להגיע למינימום הוצאות שהוא לרוב כמה אלפי דולרים. "במקרה כזה, הוצאות החגים הגבוהות מהרגיל שלך יכולות לעזור לך להגיע לשם", אומר ראתר.

דרך נוספת להבטיח שאתה מקבל את המרב עבור הכסף שלך כשאתה משלם בכרטיס אשראי היא ערימת הנחות. "שלבו כרטיס אשראי מתגמל עם קוד קופון לחנות ופורטל קניות מקוון כמו Rakuten או Shop Through Chase. גם הצעות מקושרות לכרטיס, שהם קופונים דיגיטליים שאתה מוסיף לכרטיס שלך, טובות", אומר רוסמן.

בעוד שכל מי שיש לו חוב בכרטיס אשראי צריך להיזהר משימוש בכרטיס אשראי בכלל וסביר להניח שעליו להתאפק מלפתוח חשבונות אשראי חדשים, החגים יכולים להיות זמן מצוין עבור מוציאים אחראיים להירשם לכרטיס חדש. "סביר להניח שההוצאה שלך תגדל בכל מקרה, אז אתה יכול באותה מידה לנצל על ידי הרשמה לכרטיס חדש", אומר רוסמן.

אזהרות בשימוש בכרטיס האשראי שלך

אם אינך יכול לשלם את החשבון במלואו ובזמן, אז אל תקבל ואל תשתמש בכרטיס אשראי. הריבית הממוצעת על כרטיס אשראי עומדת כעת על שיא של 19.04%, וכרטיסי האשראי הקמעונאיים גרועים עוד יותר – 26.72% בממוצע.

"אתה יכול להימנע מהתעריפים האלה על ידי תשלום מלא כמובן, אבל איגוד הבנקאים האמריקאי אומר ש-54% מחשבונות כרטיסי האשראי הפעילים נושאים חובות מחודש לחודש", אומר רוסמן. החגים הם בהכרח זמן נפוץ לצבור חובות, אשר עבור חלקם עשויים להיות על החוב שכבר קיים. "כשכל דבר עולה יותר, זו יכולה להיות שנה לצמצם מעט כדי שלא תבזבז יתר על המידה", אומר Rathner.

העצות, ההמלצות או הדירוגים המובעים במאמר זה הם אלה של MarketWatch Picks, ולא נבדקו או אושרו על ידי השותפים המסחריים שלנו.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן