מיינט הרצליה

ארבעת הדברים שצריך להתמקח עליהם בעת רכישת בית

לרוכשי דירות אולי יהיה מזל טוב יותר לחסוך אלפי דולרים על ידי מיקוד כישורי ההתמקחות שלהם בפריטים שאינם מחיר הרכישה של הבית.

מחיר הבית הוא פרט מרכזי, במיוחד כשריבית המשכנתא עולה. אבל בהתחשב בעובדה ששוק הדיור נותר תחרותי בכמה אזורים במדינה, רוכשי בתים שמקווים לנהל משא ומתן על המחיר המבוקש של המוכר עלולים להסתכן באובדן הצעתם.

יועצים וברוקרים פיננסיים אומרים שבשווקים מסוימים, הקונים צריכים להתמקד יותר במשא ומתן על עלויות אחרות. ניתן למצוא חיסכון של אלפי דולרים במשא ומתן עם חברות הובלה, מלווי משכנתאות וחברות שירות גם כשהאינפלציה נותרה גבוהה.

קאלי ופרנצ'סקו וטראנו חסכו כ-20 עד 30 דולר בחודש בעלויות נפט הסקה בכך שלא בחרו בהצעה הראשונה וניהלו משא ומתן בין מספר ספקים. בסופו של דבר, הם השתמשו בחברה מקומית ולא במותג הגדול שאת הפרסומות שלו הם רואים כל הזמן.

"זה באמת מראה שלקחת את הזמן לבצע כמה שיחות טלפון ולשאול שאלות יכול להציל אותך בטווח הארוך", אמרה גב' וטראנו, שקנתה בית בשנה שעברה במרכז רוקוויל, ניו יורק.

שיעור משכנתא

חיסכון פוטנציאלי גדול, אומרים יועצים, נובע לעתים קרובות מהשוואת קניות ומשא ומתן על שיעור המשכנתא שלך. בסך הכל, כ-72% מהרוכשים הפוטנציאליים לא עשו קניות, וגם לא מתכננים, עבור משכנתא המתאימה ביותר למצבם הפיננסי, על פי סקר של Zillow Group Inc.

לווים שהגישו בקשה עם שני מלווים שונים הפחיתו את שיעור המשכנתא שלהם בממוצע של 0.10 נקודת אחוז, על פי מחקר של פרדי מאק שבדק רכישות בין 2010 ל-2021. במהלך 11 החודשים הראשונים של 2022, כאשר ריבית המשכנתא הממוצעת גדלה בקצב המהיר ביותר. בקצב של 40 שנה וחצה 7%, ההפחתה הממוצעת בשיעור הוכפלה ל-0.20 נקודת אחוז.

קח מחיר דירה של 400,000 דולר שבו הקונה מוריד 20% ומסתכל על שיעורי המשכנתא הנוכחיים הנעים בין 6% לכ-7%. במשך 30 שנה, ההבדל בין 6% ל-7% עשוי להסתכם בחיסכון של כ-75,000 דולר בריבית, אמר טד רוסמן, אנליסט הוצאות צרכנים בבנקרייט.

נכון לעכשיו, כמה בנקים מוכנים לתת לך תנאים טובים יותר. עם זאת, בתמורה, הם עשויים לבקש או שאתה עשוי להציע לשלם את עמלות הבנק. בתור קונה, המפתח הוא לדעת את כל מה שמגיע עם ריבית המשכנתא שלך.

בקשו לדלג על עמלות

עם ירידה חדה בהיקף המשכנתאות מלפני שנה, מלווים רבים רוצים להיות תחרותיים כדי לזכות בעסקים ולכן הם עשויים להיות מוכנים לוותר על עמלות מסוימות, אמר שיין סידריס, יועץ פיננסי בסנטה ברברה, קליפורניה.

עמלות נפוצות שאתה יכול לשאת ולתת עליהן עם המלווה שלך כוללות עמלות הקמה, חיתום ודמי בקשת הלוואות, אמרה אניווה הינדוג'ה, מנהלת כללית של בית ומשכנתא ב-Credit Karma. רוב המלווים יתנו לך אומדן של עמלות לפני הגשת בקשה, אמרה.

המלווה שלך עשוי לשקול לוותר על לפחות חלק מהעמלות שלו, וזה יהיה ניצחון בהתחשב שעמלות המלווה יכולים להגיע לכ-1% עד 2% מסכום ההלוואה הכולל, אמרה. לדוגמה, על הלוואה של $400,000, אתה יכול לשלם עד $8,000 עמלות למלווה.

"זה תלוי בך לתמוך במה שאתה רוצה – המלווה שלך לא צפוי להציע ויתור על עמלות באופן יזום", אמרה גב' הינדוג'ה.

הפחת את עלויות ההובלה שלך

עלייה בריבית על המשכנתא בשנה האחרונה הגבילה את מכירות הבתים ושמה בול בתוכניות המעבר של האמריקאים.

זה עשוי לגרום לחלק מחברות ההובלה להיות נכונות יותר לנהל משא ומתן ממה שהיו בשיא שיגעון הדיור המונע ממגפה, אמרה אמילי ארווין, מנהלת ייעוץ בכירה בוולס פארגו ושות'.

העלות הממוצעת של מהלך מקומי היא 1,250 דולר, לפי Realtor.com. למרחקים ארוכים, זה יעלה קצת מתחת ל-5,000 דולר (בהתבסס על 1,000 מיילים לבית עם שניים עד שלושה חדרי שינה).

קבל הצעות מחיר משלוש חברות הובלה לפחות, אמרה גב' ארווין.

יש לתת לכם הצעות מחיר אלו בכתב לאחר בדיקה של הבית והחפצים שלכם. בדוק אם אתה יכול לפרק חלק מהרכוש שלך לפני שאתה מקבל הצעות מחיר.

הובלות יגבו בדרך כלל תשלום קבוע או תעריף שעתי. אם מדובר בתעריף שעתי, הקפידו לבקש את מספר השעות המשוער ולבקש שחוזה ההובלה יכלול תקרה כדי שתדעו את החשבון המקסימלי האפשרי, אמרה.

נהלו משא ומתן לא רק על המחיר, אלא גם על ההטבות הנלוות, כגון אריזה ופירוק החפצים שלכם, הרכבת רהיטים או כיסוי ביטוחי בעל ערך חלופי אם אחד מהחפצים שלכם ניזוק או אובד במהלך ההובלה. שאל אם אתה יכול לקבל מחיר מופחת אם אתה מוכן לעבור ביום חול, היא אמרה.

מצא דרכים יצירתיות לצמצם את עלויות האחזקה שלך

ברגע שאתה עובר לגור, העלויות לתחזוקת הבית שלך מצטברות במהירות. חפש דרכים לקצץ את ההוצאות הללו, אמרה שריל קוסטה, מתכננת פיננסית בפרמינגהם, מסה.

בתמורה להנחה של כ-10%, גב' קוסטה הציבה את שלט מעצב הנוף שלה על הדשא שלה ופרסמה את השירותים שלה. השלט היה בחצר שלה במשך כשבוע בכל אביב וסתיו.

היא גם התאגדה עם שכנים כדי לקבל תעריף קבוצתי על שירותים כמו סלילת שביל גישה וצביעת בית.

מר רוסמן בבנקרייט הצליח לחסוך 1,000 דולר על ג'קוזי בשנה שעברה בכך שהסכים לספק סקירה שהיצרן יוכל להשתמש בה למטרות שיווק.

"אתה לא מקבל הנחה אם אתה לא שואל," הוא אמר.

צפו בכל חדשות התעשייה, חדשות הבנקאות והעדכונים על Live Mint. הורד את אפליקציית Mint News כדי לקבל עדכוני שוק יומיים.

יותר פחות

  • #נדל"ן
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן