מיינט הרצליה

אני משלם ליועץ הפיננסי שלי 1%, אבל 'התקשורת היחידה שאני מקבל היא חשבוניות'. אז אני רוצה להחזיר את השליטה הבלעדית על החשבונות שלי – מבלי שאצטרך לדבר איתו על זה. האם זה אפשרי?

"אני רוצה לקחת בחזרה את השליטה על החשבונות שלי ולנהל אותם בעצמי – אולי בהתייעצות עם יועץ בתשלום בסופו של דבר."

שְׁאֵלָה: לפני שמונה שנים שכרתי יועץ פיננסי כי סבבי הפיטורים בעבודה הגיעו באופן קבוע יותר, ורציתי לדעת אם החסכונות שלי מספיקים לי כדי לפרוש. היועץ הפיננסי החל לנהל עבורי חלק מהחשבונות שלי תמורת עמלה של 1%. מדובר בסכום לא מבוטל בשנה, אבל היועץ עזר לי להתכונן ולנווט את הפרישה, מעבר חוצה מדינות וקניית בית חדש/מכירת הישן, כך ששמחתי לרוב.

אבל היועצת המקורית הזו פרשה ואני שובצתי לאדם חדש, שמעולם לא פנה אליי במייל או בטלפון כדי להציג את עצמה או ללמוד משהו עליי. ההודעות היחידות שאני מקבל הן החשבוניות הרבעוניות עבור העמלות והמייל מפקיד הקבלה לקביעת פגישה. (מחפש יועץ חדש? כלי זה יכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

נתתי לזה להימשך במהלך המגיפה כי לא ממש היה לי רוחב פס נפשי להתמודד עם זה, אבל עכשיו אני רוצה לקחת בחזרה את השליטה על החשבונות שלי ולנהל אותם בעצמי – אולי בהתייעצות עם יועץ מבוסס עמלות בסופו של דבר. . בפנסיה, שכר הטרחה ליועץ הפיננסי היה ההוצאה השנתית הכי גדולה שלי, יותר מהמיסים שלי ויותר מהארנונה שלי באזור מאוד יקר ואני כבר לא מרגיש ששווה לשלם שכר כזה גדול.

יש לך שאלה לגבי עבודה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש לשכור אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

התקשרתי כמה פעמים לחברה הפיננסית שמרכזת את החשבונות שלי כדי לשאול איך אני יכול להחזיר את השליטה הבלעדית על החשבונות המנוהלים בצורה מקצועית, אבל אני לא מצליח למצוא מישהו שיכול להגיד לי איך לעשות את זה. הם נראים מבולבלים ואומרים שהם לא יודעים למה אני מתכוון ב"חשבון מנוהל באופן מקצועי" למרות שכך הם מזוהים ברשומות שלי. האם אני משתמש בטרמינולוגיה שגויה? נראה שזה צריך להיות עניין פשוט כמו מילוי טופס עבור כל חשבון כי כך הגדרנו אותו לניהול מלכתחילה, אבל אני לא מצליח למצוא את הטופס המתאים. אני רוצה להימנע מלהתקשר ליועץ הפיננסי ולבקש מהם לעשות זאת אם זה אפשרי. יש רעיונות איך הכי טוב להמשיך?

תשובה: קודם כל, בוא נעזור לך להחזיר את החשבונות הפיננסיים האלה לשליטתך הבלעדית – ואז נבין איך למצוא לך יועץ פיננסי חדש, אם תרצה כזה.

כאשר אתה רוצה לסיים את הקשר שלך עם החברה הפיננסית שמחזיקה את החשבונות שלך, השפה שבה אתה צריך להשתמש היא שאתה רוצה להסיר את סמכות המסחר של היועץ ולהעביר את חשבונך מפלטפורמת היועץ המוסדי לחשבון קמעונאי בניהול עצמי, אומר מתכנן פיננסי. ג'ו פייבורטו מ-Landmark Wealth Management. בעיקרון, פלטפורמת יועצים מוסדיים היא רק פלטפורמת המסחר שלה יש ליועצי השקעות רשומים גישה. חשבון קמעונאי בניהול עצמי נותן למשקיע את היכולת לסחור במניות, קרנות נאמנות ותעודות סל בעצמו. כדי לוודא שאתה מוכן כשאתה מבקש את השינוי, דאג שמספרי החשבון שלך, שם החברה ושם היועץ יהיו זמינים כאשר אתה מתקשר.

לעתים קרובות ישנם חוזי ניהול המפרטים בדיוק כיצד לסיים את הקשר שלך עם היועץ שלך, ולכן מומחים ממליצים להתייחס לכל ניירת שאולי חתמת עליה בתחילה. לפני ביצוע המעבר, ייתכן שתשקול לבקש עותקים של ההצהרות שלך או כל ניירת אחרת הקשורה לעסקה שאולי יש ליועץ הנוכחי שלך. מלבד זאת, אינך צריך לנהל שיחת פרידה ממושכת – אין הרבה דברים קשורים במערכת יחסים כזו, וכל עוד אין לך שאלות או דאגות דוחקות לגבי היועץ הנוכחי שלך, אתה יכול להמשיך לשלוט בחשבון שלך בניהול עצמי מבלי להסתכל לאחור.

"הייתי מוצא מוסד אחר שמברר את היעדים שלך ואז עורך העברת ניירת כדי להעביר את הנכסים לחשבון החדש שלך. ודא שהוא עובר ממוסד אחד למשנהו כדי שלא תשתלט על הכסף, (כי) אם כן, זה יכול להפוך לאירוע חייב במס ולגרום לכמה צעדים נוספים כדי להתחיל 60 יום של גלגול עם המיסים שלך, " אומר המתכנן הפיננסי המוסמך דון גרנט ב-Fortis Advisors.

וודא שהמוסד הפיננסי שבו נמצאים הכספים שלך כעת "מחסל את הפוזיציות לפני שליחת הכספים לחשבון החדש, אחרת ייתכן שתצטרך לשלם עמלות כדי לחסל פעם אחת במוסד החדש", אומר גרנט. היזהר מדמי העברה שעלולים ללוות את המעבר שלך וכל השלכות מס כמו צורך לשלם רווחי הון על העברות מזומן או השלכות מס הנובעות בעת העברת חשבונות פרישה.

השלב הבא הוא להבין אם אתה רוצה להיעזר ביועץ כדי לעזור בניהול חשבונות אלה. (מחפש יועץ חדש? כלי זה יכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.) "האם זה הגיוני או לא תלוי ביכולת שלך לטפל בבעיות (פיננסיות) בעצמך", אומר Favorito . אבל דבר אחד ברור: היועץ הנוכחי שלך לא עונה על הצרכים שלך. "יש שפע של יועצים פיננסיים עצמאיים שמציעים לא רק שירותים מרתקים ומקיפים יותר, אלא גם מבני עמלות חלופיים", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך קווין צ'יקס ב-ImpactFi – שאומר משאבים כמו NAPFA, XY Planning Network או Fee-Only אולי כדאי להסתכל על הרשת.

ובמקום מודל אחוז הנכסים בניהול שבו השתמשת, אולי תרצה לנסות משהו אחר. קודי גארט, מתכנן פיננסי מוסמך בחברת Measure Twice Financial, מסביר שחלק מהיועצים מספקים תכנון מקיף מבלי לנהל השקעות כלשהן של לקוחות. "מודל השירות והטרמינולוגיה הזו הם ייעוץ בלבד וזה נשמע כמו ההתאמה המושלמת לציפיות שלך. למרות שמתכנן ייעוץ בלבד אינו מנהל השקעות של לקוחות, הוא מספק ייעוץ השקעות ספציפי שיעזור לך לנהל את החשבונות שלך", אומר גארט. הנה מה שעשוי לעלות לך ייעוץ לפי שעה ולכל תוכנית.

*שאלות ערוכות לקיצור ולבהירות. הסיפור הזה פורסם במקור בשנת 2022.

יש לך שאלה לגבי עבודה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש לשכור אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן