מיינט הרצליה

'אני מאמין שאחי שודד אותי'. אבל אני לא מוצא את שם היועץ שלי.

שְׁאֵלָה: אני לא יודע מי היועץ שלי ואני מאמין שאחי שודד אותי! מה עושה אדם כשהוא לא יודע מי היועץ שלו? מהם הצעדים הראשונים שעלי לנקוט? האם יועץ אחר יכול לעזור לי לאתר את זה? (מחפשים יועץ פיננסי חדש? כלי זה יכול להתאים לך יועץ שעונה על הצרכים שלך.)

תשובה: שלב ראשון הוא למצוא את הניירת הקשורה לחשבון שלך. "עליך לעיין בכל תיעוד רשמי שקיבלת מהמוסד הפיננסי – ואם יש לך הצהרה עדכנית, יש לרשום את מספר הטלפון של היועץ או מספר חינם של המוסד הפיננסי", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך ריאן Hais ב-Flyn Zito Capital Management.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

מוסיפה המתכננת הפיננסית המוסמכת כריסטינה גוגליאלמטי ב-Future Perfect Planning: "השלב הראשון יהיה להסתכל על הצהרה או כל טפסי מס שקיבלת", היא אומרת. זה, לדבריה, אמור לאפשר לך "לעקוב אחר היכן הכסף נמצא בשמירה, כלומר המתווך שבו מתנהל חשבונך, ומשם אתה אמור להיות מסוגל לקבוע מי משמש כיועץ בחשבון, אם בכלל. ”

יועץ אחר יכול לעזור לך לעשות זאת, או שאתה יכול לעשות זאת בעצמך. (מחפשים יועץ פיננסי חדש? כלי זה יכול להתאים לך יועץ שעונה על הצרכים שלך.)

לגבי החשדנות כלפי אחיך, קשה לומר מה קורה מבלי לדעת את פרטי החשבון שלך. דבר אחד לשאול, אומר היס: "האם אתה רשום בחשבון משותף עם אחיך?" חשוב להבין כיצד יש לאחיך גישה לכספך, בין אם זה ידיעת פרטי הכניסה שלך, חשבון משותף, אם יש לו ייפוי כוח על ההחלטות הכספיות שלך או משהו אחר.

המתכנן הפיננסי המוסמך רוברט פרסיצ'יט ב-Delagify, אומר, "אני הולך להסיר את כובע ה-CFP שלי וללבוש את כובע בוחן ההונאה המוסמך שלי. אין כאן מספיק כדי לומר אם מדובר בעסקאות לא מורשות, אבל יש מספיק דגלים אדומים כדי לערב את הרשויות. מידע זה יכול להשתנות מאוד ממדינה למדינה, אז הקפד להתייעץ עם רשויות האכיפה המקומיות שלך."

אם אתה חושד שקיימת התנהגות בלתי הולמת פיננסית, עדיף להתקשר למספר הרשום בהצהרה כדי לבקש רשימה מלאה של עסקאות כולל היסטוריית משיכות. "אם נמשכים החשדות לגבי התנהגות בלתי הולמת כלכלית, אולי עדיף לפנות לעורך דין המתמחה בעניינים פיננסיים וניתן לנקוט בצעדים משפטיים מתאימים במידת הצורך", אומר היס.

אפשרות נוספת? אמנם לא ברור בן כמה אתה ומגבלות הגיל משתנות ממדינה למדינה, אבל אתה יכול לפנות לשירותי ההגנה למבוגרים של המדינה שלך, הנקראים לפעמים שירותי הגנה לזקנים לצורך הדרכה. "תאר את המצב לנציג והוא יוכל לייעץ לך לגבי הצעדים הבאים. לכל הפחות, אתה צריך לקבל דוחות רבעוניים מהיועץ שלך ואם לא אתה יכול לדבר עם מועצת המדינה שלך, אבל הם יתקשו לעזור לך אם הם לא יודעים מי היועץ שלך", אומר Persichitte.

תחום נוסף שמדאיג כאן הוא שאתה לא יודע מיהו היועץ שלך, והקשר בין יועץ פיננסי ללקוח שלו צריך להיות קשר הדוק. "העובדה שאתה לא יודע את שמו של היועץ שלך מיד גורמת לי לראות שאין קשר הדוק ורציף בין לקוח ליועץ", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך אלונסו רודריגז סגרה ב-Advise Financial.

אם אתה מצליח לאתר את שמו של היועץ שלך בדוח פיננסי של תיווך, אתה יכול לעשות חיפוש רקע באמצעות האתר של FINRA כדי ללמוד עוד על היסטוריית עבודתו וכל פעולות משמעתיות שננקטו. תוכל גם להתייעץ עם מתכנן פיננסי מוסמך שיעזור לך לנווט במצבך הנוכחי. "בקש מהם לעזור לך ולאמת אם הם רואים משהו יוצא דופן בהצהרות התיווך שלך", אומר סגרה. (מחפשים יועץ פיננסי חדש? כלי זה יכול להתאים לך יועץ שעונה על הצרכים שלך.)

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ובהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן