מיינט הרצליה

אני בן 76 עם 11K$ בביטוח לאומי וחסכון של 450K$. האם יועץ פיננסי הוא הצעד הבא שלי?

שְׁאֵלָה: אני בן 76 ואזרח ארה"ב המתגורר מעבר לים. אני מקבל 11,000$ בביטוח הלאומי ויש לי נכסים נזילים של 450,000$. אני מעריך שתוחלת החיים שלי היא בערך 15 שנים נוספות. אם יועץ פיננסי יעשה פגישת ייעוץ חד פעמית, כמה זה יעלה ובאילו נושאים עלי לשקול?

תשובה: המקצוענים אומרים שכנראה לא מזיק לשכור יועץ פיננסי, מכיוון שהם יכולים לעזור לך לוודא שהכסף שלך מחזיק מעמד ותוכל לחיות את החיים כמו שאתה רוצה. ואכן, יש לך הרבה מה לקחת בחשבון שמקצוען יכול לעזור לך לחשוב. (מחפש גם מתכנן פיננסי חדש? הכלי החינמי הזה יכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.) הנה כמה עשויה לעלות פגישת ייעוץ חד פעמית והנושאים שיש לקחת בחשבון:

מחפש יועץ חדש או שיש לך בעיה עם היועץ הנוכחי שלך? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

על אילו נושאים כדאי לדון עם היועץ הפיננסי?

המתכנן הפיננסי המוסמך ג'ון בובורד ב- Incline Wealth אומר שיש לו לקוח שהוא עובד איתו בחו"ל כרגע, שהוא גם אזרח אמריקאי עם הסדר דומה מאוד. בתכנון, בובורד אומר שהנושאים שהוא שוקל כוללים מסים, פתיחת חשבונות בחו"ל, ניהול חשבונות בארה"ב, הגשת משכנתאות בחו"ל, תכנון עיזבון וכתיבת הכללים למוטבים.

יתר על כן, "יהיה צורך להקרין ולקבוע את רמת המוכנות הפיננסית שלך לשנים הבאות והאם תיק ההשקעות שלך מתאים למטרה זו. בנוסף, כדאי לשקול נושאים כמו ייעול מס ותכנון עיזבון בזמן שאתם חיים במדינה אחרת", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך אלונסו רודריגז סגרה ב-Advise Financial.

ללא קשר למבנה העמלות, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא יועץ פיננסי המוכשר בצרכים הייחודיים של גולים המתגוררים מעבר לים, אומר המתכנן הפיננסי המוסמך ג'ים קיני ב-Financial Pathways. "למצוא מישהו מנוסה בתחום הזה וגם מוכן לעבוד על בסיס יעוץ חד פעמי זה חשוב", אומר קיני. (מחפש גם מתכנן פיננסי חדש? כלי חינמי זה יכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

בנוסף, הוא אומר שאתה גם צריך להיות מסוגל לספק דין וחשבון טוב מאוד עבור עלות החיים. "כלול שיקולים עתידיים כמו צרכי בריאות ואפשרויות טיפול לטווח ארוך הזמינות לך במדינת מגורייך וכיצד ישולמו עבורם במידת הצורך", אומר קיני.

השאלה הגדולה ביותר שהמתכנן הפיננסי המוסמך ריאן האיס ב-Flyn Zito Capital Management אומר שהוא מקבל מלקוחות שפרשו היא: "'כמה זמן הכסף שלי יחזיק מעמד?" ברגע שיש לנו את כל הנתונים, נוכל ליצור תוכנית פיננסית מותאמת אישית שתעזור לספק קצת בהירות, כמו גם כמה הצעות כיצד הם יכולים לשפר את התוצאות שלהם", אומר הייס.

מה עשויה לעלות לך פגישת ייעוץ חד פעמית עם יועץ פיננסי?

יש כאן הרבה שונות, וזה תלוי במורכבות המצב שלך, הניסיון של היועץ ועוד. מדריך מקיף זה של MarketWatch Picks יעבור על העלויות של מגוון מתכננים ומצבי תכנון שונים, כולל מעורבות תכנון חד פעמית.

בובורד אומר שהוא "גבה עמלה חד פעמית של 1,500 דולר ועמלה שנתית מתמשכת של $5,000". ואנתוני ג'יי אוגורק, מתכנן פיננסי מוסמך ב-Ogorek Wealth Management, אמר לאחרונה ל-MarketWatch Picks שאם תחליט לשלם תעריף אחיד עבור תוכנית פיננסית, אתה עשוי להוציא "בין $2,500 ל-10,000 $, אם כי אלו הנחיות כלליות שעשויות להשתנות לפי מיקום, ניסיון והיקף העבודה המבוקש". לדבריו, עמלות שעתיות טיפוסיות יכולות לנוע בין 200 ל-500 דולר בהתאם לניסיון.

בהתחשב בנסיבות שלך, ייתכן שתשרת אותך בצורה הטובה ביותר על ידי CFP המספק שירותים לפי שעה: "העלויות יכולות לנוע בממוצע בין $200 ל-$600 (לשעה) בהתאם למתכנן שבחרת", אומר סגרה. "ודא שאתה בוחר מישהו עם ניסיון בעבודה במדינה שבה אתה מתגורר כעת ועם לקוחות אמריקאים", אומר סגרה.

עלות העבודה עם איש מקצוע תשתנה בהתאם למידת העומק של התוכנית הפיננסית שלך, "התהליך של המשרד שלנו בוודאי ייקח יותר מייעוץ חד פעמי. ראשית, נקיים שיחת טלפון או פגישה ראשונית כדי ללמוד עוד על המצב הספציפי שלך, להסביר את התהליך שלנו ולענות על כל שאלה. זו פגישה ללא עלות וללא התחייבות", אומר היס. לאחר מכן, הם יבקשו מידע ספציפי על השקעות, תזרים מזומנים, החזרי מס ועוד.

מתכננים רבים עובדים תחת התקשרויות בתשלום קבוע, כמו גם לפי שעה, כך שכדאי לך לשקול את השאלות שהיית רוצה לקבל עליהן תשובות כדי לקבוע את האפשרות החסכונית ביותר. שימו לב שמתכננים רבים מציעים ייעוץ ראשוני חינם, אז זה מקום טוב לגלות איך הם יכולים לעזור לכם ומה זה עשוי לעלות.

"ישנן נקודות רבות עבורך למצוא מתכנן בתשלום בלבד לייעוץ חד פעמי. שקול משאבים כגון NAPFA, האגודה לתכנון פיננסי (FPA) ואתר Let's Make a Plan של מועצת CFP", אומר ג'יימס דניאל, מתכנן פיננסי מוסמך בחברת הייעוץ. בקשו את שכר הטרחה שלהם מראש. אתה יכול גם להשתמש בכלי החינמי הזה, שיכול לעזור לך להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

מחפש יועץ חדש או שיש לך בעיה עם היועץ הנוכחי שלך? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ובהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן