מיינט הרצליה

אני בן 67 ורוצה לפרוש בעוד 3 שנים. יש לי מספר IRAs ואני זקוק 'נואשות' ליועץ פיננסי. אבל מה אני צריך לחפש?

שְׁאֵלָה: אני מחפש נואשות יועץ פיננסי שהוא גם יועץ השקעות רשום במדינת קליפורניה. אני במרחק שלוש שנים מהפנסיה (גיל 70), וצריך מומחה שידריך אותי בתחזוקת ה-IRA שלי. היכן עלי להתחיל ובמה עוד עלי לוודא שיועץ זה יכול להתמודד?

תשובה: היתרונות אומרים שקבלת יועץ פיננסי לפני הפרישה הוא צעד חכם, אבל תצטרך להיות בקיא במי אתה בוחר. (מחפש יועץ פיננסי חדש? כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ נאמנות שעונה על הצרכים שלך.)

אבל קודם כל, בואו נדבר על יועצי השקעות רשומים, או RIAs. מדובר בחברות (לא אנשים) הרשומות ברשות ניירות ערך (SEC) או בסוכנויות רגולטוריות של המדינה המנהלות את נכסי המשקיעים הפרטיים והמוסדיים כנאמנים. משמעות הדבר היא שהם נדרשים לשים את טובת הלקוחות שלהם לפני טובת הלקוחות שלהם – למרות ש-RIA אינו ייעוד מקצועי מתקבל כמו מתכנן פיננסי מוסמך (CFP).

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

עכשיו, איך אתה מזהה את היועץ הספציפי שאתה רוצה? במקום לחפש יועץ שיעזור לך עם תיק ההשקעות שלך ב-IRA, אולי תשקול לחפש CFP שיוכל לעזור לך ליצור תוכנית פיננסית כתובה מפורטת המותאמת למצבך הייחודי בנוסף לניהול ההשקעות שלך. CFP יכול לעזור לך בתכנון מס, תכנון פרישה, ניהול סיכונים, תכנון הכנסה ועיזבון ועוד. (הסיבה שעבודה עם CFP מועילה היא שהם נדרשים לעבור דרישות השכלה נרחבות, אלפי שעות של ניסיון הקשור לעבודה והם מחויבים לפעול כנאמנים, כלומר הם שמו את טובת הלקוח שלהם לפני שלהם.)

רוב היועצים הפיננסיים יסייעו בניהול ה-IRA והנכסים שלך, אבל לא כולם מציעים תכנון מקיף, אומר אנתוני פריירה, CFP ב-WorthPointe Wealth Management. "אם אתם מחפשים מתכנן מקיף, אני ממליץ לשאול אם הם מדריכים את הלקוחות שלהם בתחומים הבאים: תכנון מורשת ועזבון, מודעות וניהול מס, ניהול סיכונים ותכנון פרישה", אומר פריירה. "הדבר החשוב ביותר שאתה רוצה הוא למצוא יועץ שיעזור לך היכן שאתה מרגיש שאתה צריך ורוצה הדרכה." (מחפש יועץ פיננסי חדש? כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ נאמנות שעונה על הצרכים שלך.)

יש צורך בתוכנית פיננסית כדי לעזור להנחות את היעדים הפיננסיים שלך ואת בחירות ההשקעה שלך. תוכנית פיננסית משמשת עמוד השדרה של הכספים שלך וקובעת כיצד אתה מנהל את הכסף שלך היום, מחר ובעתיד, מסביר אלונסו רודריגז סגרה, CFP ב-Advise Financial. "זכור שתוכנית פיננסית זו צריכה להקיף נושאים שונים כולל האם אתה בדרך הנכונה לפרישה עצמאית מבחינה כלכלית, אסטרטגיות תקציב ותזרים מזומנים, תכנון עיזבון ותכנון מס", אומר סגרה.

ברי קון, נציג יועץ השקעות ב-Childfree Wealth, אומר שאולי כדאי גם לשקול לחפש יועץ בתשלום בלבד. "תשלום בלבד אומר שהם ישולמו רק על ידך והם לא מקבלים הפניות או עמלות", אומר קון.

יתרה מכך, אומרת נילה הומל, CFP ומנכ"לית משותפת ב-Abacus Wealth Partners, "ודא שליועץ שאתה שוכר יש גם את המומחיות לעזור לך וגם ישים את האינטרסים שלך במקום הראשון. הייתי מוצא שלושה אנשים ומראיין אותם כדי לחפש התאמה טובה. השירות שאתה מקבל צריך להיות יותר מניהול ה-IRA שלך, הוא צריך גם לבחון את תכנון המזומנים שלך, תכנון מס, תכנון עיזבון וצרכים פיננסיים אחרים."

איפה מוצאים יועץ פיננסי?

למרות שמציאת RIA היא צעד נבון לקראת הבטחת הכוונה מקצועית לתכנון הפרישה שלך, ריאן הייס, CFP ב-Flyn Zito Capital Management, אומר שידע היכן להתחיל עשוי לדרוש גישה רב-כיוונית. "אתה יכול להתחיל בחיפוש המלצות מחברים, בני משפחה או עמיתים שיש להם ניסיון חיובי לטווח ארוך עם המתכנן הפיננסי שלהם", אומר הייס. "אפשרות נוספת תהיה חיפוש באתר בואו נעשה תוכנית של מועצת CFP. אם אתה מעוניין, התקדמות הטכנולוגיה אפשרה למשפחות לעבוד עם מתכנן פיננסי שלא נמצא בקרבת מקום, למשל, המשרד שלנו ממוקם בניו יורק, אבל יש לנו לקוחות בלמעלה מ-20 מדינות כולל קליפורניה".

אפשרות נוספת היא האגודה הלאומית של יועצים פיננסיים אישיים (NAPFA), אומרת פאם הוראק, CFP בחברת Pathfinder Planning. ו-XY Planning Network עשויה גם לעבוד. אתה יכול גם להשתמש בכלי החינמי הזה מ-SmartAsset כדי לקבל התאמה עם יועץ.

לפני שכירת יועץ, שקול לשאול אותם את שמונה השאלות האלה כדי להבטיח שהם לא רק מסוגלים לענות על הצרכים שלך, אלא שאתה נמצא באותו עמוד מבחינת סגנון תקשורת, ערכים ומעורבות בתשלום. יועצים עובדים בדרך כלל תוך שימוש באחד משלושה מבני עמלות עיקריים, לכן חשוב להבין את היתרונות והחסרונות הקשורים לכל אחד מהם, כפי שמודגש במדריך בחירות MarketWatch זה. כדי לבחור את סוג היועץ הטוב ביותר עבורך, עיין במדריך MarketWatch Picks זה לגבי מהו יועץ פיננסי וכיצד הם עובדים איתך.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ולבהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן