מיינט הרצליה

אני בן 67. אחרי מערכת יחסים של 33 שנים, אני רוצה להתחתן. איזה מקצוען יכול לייעץ לי?

על ידי תיאום עם יותר מאיש מקצוע פיננסי אחד, מתכננים יכולים להבטיח שכולם עובדים בצורה מגובשת.

שְׁאֵלָה: אני בן 67 ואני בזוגיות כבר 33 שנים. אנחנו מדברים על להתחתן בשביל הביטחון הכלכלי שלי, כי יש לו פנסיה טובה וביטוח לאומי. יש לי בית שאני משכיר כרגע, אבל אני שוקל לעבור לגור בו. בבית יש יחידת דיור נלווית ותמורות שכר דירה שמכסות את המיסים ושאר הוצאות הבית. בן זוגי ישלם את הוצאות המחיה שלנו, מכיוון שאני מרוויח רק 2,100 דולר בחודש בביטוח הלאומי.

מאז שיש לו כמה מצבים בריאותיים חמורים, ובגלל שיש לו בן בוגר שלא אוהב אותי, בן הזוג שלי הסכים לחתום על חוזה ממון. זאת אומרת, איני רוצה שבנו יקבל כל ירושה ממני; הייתי רוצה לתת חלק לצדקה וחלק למשפחה שלי, אבל בן זוגי יכול להישאר בבית כל עוד הוא רוצה. איך אני צריך להתמודד עם זה? איזה סוג של איש מקצוע עלי לחפש ובמה כדאי לי שיעזרו לי?

תשובה: עם משפחות מעורבות, תמיד יש פוטנציאל להתנגשות עם הסדר עזבון. זו הסיבה שהמקצוענים אומרים שאתה צריך עורך דין לתכנון עיזבון, ואולי אפילו מתכנן פיננסי מוסמך (CFP) ומקצוען מס. (כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ פיננסי שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

עורך דין לתכנון עיזבון יכול לעזור לך לקבוע את כל הפרטים שתצטרך לכסות; ואם הם מבוצעים טוב יותר באמצעות נאמנויות, צוואות או אסטרטגיות אחרות, אומר ג'יימס דניאל, CFP ב-The Advisory Firm. "שקול להתייעץ עם עורך דין לתכנון עיזבון לגבי אסטרטגיות משפטיות לנכסים", אומר דניאל. "לעתים קרובות, נאמנות חיה יכולה להועיל בשליטה בנכסים לאחר המוות."

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

ייתכן שתרצה גם עורך דין עיזבון שייצור נאמנות עבור הנכס, מוסיף ריאן הייס, CFP ב-Flyn Zito Capital Management. "תבנה את זה בצורה שתאפשר לאדם המשמעותי שלך לגור בבית אם תפטר אותו מראש", אומר הייס. "תמיד חשוב להיות פתוח עם השותף שלך לגבי הכוונות שלך ולערב אותם בכל דיון על כספים."

יתרה מזאת, עורך דין לתכנון עיזבון "יכול גם לעזור לך לטפל בבעיות כולל סמכויות פיננסיות כמו גם סמכויות קבלת החלטות רפואיות", אומר אלונסו רודריגז סגרה, CFP ב-Advise Financial. ייפוי כוח פיננסי הוא מסמך משפטי הממנה אדם לפעול בשמו של מישהו אחר כדי לקבל החלטות פיננסיות. באופן דומה, ייפוי כוח רפואי מאפשר למישהו אחר לקבל החלטות בתחום הבריאות בשמו של מישהו אחר אם הוא לא יכול לעשות זאת בעצמו.

תוכניות עיזבון מקיפות יכולות להתחיל בסכום נמוך של 1,000 דולר ובקלות לפלס את דרכן לדו ספרתי, אבל המקצוענים טוענים שתשלום האגרה כעת עשוי לחסוך לך וליורשים שלך סכום משמעותי בהמשך הדרך.

כדי לערוך הסכם ממון, עורך דין משפחה או עורך דין עיזבון יכול לנסח הסכם לפני נישואים של בני זוג. זוהי הזדמנות לכל אחד מהצדדים הנכנסים לנישואין להגן על כל נכס, כספים או חפצים אם הנישואים יסתיימו.

תומס קופלמן, ראש הקהילה ב-Wealth.com, אומר שהמטרה היא ליצור תוכנית מוצקה שלוקחת בחשבון את מה שאתה רוצה, כמו גם איך לגרום לזה לקרות. "שכור עו"ד נהדר לתכנון נדל"ן מקומי, ואולי גם איש מקצוע בתחום המס כדי להגשים את הרצונות האלה", אומר קופלמן. יש לשקול גם את השלכות המס של חתימה על חוזה קדם, ומקצוען מס יכול לעזור לך להדריך אותך דרך סעיפי ניסוח בחוזה המתנה שלך לגבי האם יש טעם להגיש במשותף או בנפרד בנוסף להתמודדות עם חובות מס בנוגע למזונות.

בנוסף לשכירת עורך דין, זה יהיה רעיון טוב שמישהו יקח מבט הוליסטי על הכספים שלך, אומרים המקצוענים. ייתכן שתרצה CFP אשר הוכשר בנושאים הקשורים להשקעות, ביטוח, תכנון עיזבון, תכנון מס וניהול השקעות. "לעתים קרובות אנו מגיעים לפגישות של לקוחות עם עורכי דין לתכנון עיזבון כדי לסייע בתהליך ולעתים קרובות אנו יודעים יותר על הכספים של הלקוח מאשר הם יודעים, מה שעוזר להבהיר כיצד נכסים צריכים להיות כתובים על ידי עורך דין", אומר ג'ו פייבורטו, מתכנן פיננסי מוסמך ב-Landmark Wealth Management.

על ידי תיאום עם אנשי מקצוע אחרים, מתכננים פיננסיים יכולים לעזור להבטיח שכולם עובדים בצורה מגובשת כך ששום דבר שנעשה על ידי צד אחד לא יתנגש עם מה שאחר מנסה לעשות. באשר לעמלות שתצטרכו כדי להשיג זאת, הן ישתנו בהתאם למקום שבו אתם נמצאים ועד כמה המצב שלכם מסובך. (כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ פיננסי שעשוי לענות על הצרכים שלך.)

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ובהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן