מיינט הרצליה

אני בן 65 ופנסיונר למחצה, לאחר שצברתי בעצמי 1.8 מיליון דולר עם 'הרבה מניות קטנות מסוכנות', מניות טכנולוגיה וכמה תעודות סל. יש לי גם 20% במזומן. האם אני עושה את זה נכון? האם אני צריך יועץ שיעזור?

איך למצוא את היועץ הפיננסי המתאים לך.

שְׁאֵלָה: תמיד הייתי משקיע מכוון עצמי, למרות שביקשתי עצות מעת לעת. אני נוטה להרבה תעריפים קטנים ומסוכנים יחד עם ליבה של גוגל, אמזון ואפל, בתוספת כמה תעודות סל. ולרוב הצלחתי די טוב, פרש בגיל 58. יש לי בערך 25% בכמה חברות קטנות יותר בעלות בטא גבוהה בעיקר מהמלצות Motley Fool. יש לי גם 20% במזומן, שזה לא הפריע לי יותר מדי, אבל עם אינפלציה גבוהה שקצת מעסיקה אותי. עכשיו אני בן 65 ופנסיונר למחצה, מרוויח רק מעט כסף כמעצב גרפי עצמאי ומוזיקאי.

אני מעוניין לקבל בדיקה/חוות דעת שנייה פעם או פעמיים בשנה מבלי לשלם ליועץ שכר טרחה שוטף על בסיס נכסים. עם תיקים משולבים של כ-1.8 מיליון דולר, אני שונא את הרעיון לשלם 1% או 18,000 דולר עבור יועץ במחיר גבוה כדי לחבר את המשתנים שלי לאפליקציה ולפלוט הקצאת נכסים אלגוריתמית בלבוש של תוכנית פיננסית מותאמת אישית. במקום זאת, אני מעדיף לשלם שכר שעתי או קבוע עבור ייעוץ ספציפי כיצד לחזק את המצב הפיננסי שלי. הצעות כיצד למצוא יועץ תואם יתקבלו בברכה.

מחפשים גם יועץ פיננסי? אתה יכול להשתמש בכלי זה כדי לקבל התאמה עם יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

תשובה: ברכות על הצלחתך כמשקיע מכוון עצמי! ואתה צודק, זה יהיה בזבוז זמן וכספך אם יועץ פיננסי יאסוף את המסמכים שלך, יחבר מספרים ויקרא לך את המסקנה. "נראה שאתה מחפש יועץ שיוכל לבדוק שוב כדי לוודא שאתה בדרך הנכונה ושאין שום מכשולים צפויים בדרכך", אומרת המתכננת הפיננסית המוסמכת דניאלה מיורה מ-Spark Financials.

"כדי למצוא יועץ תואם, תרצה לחפש מישהו שהוא ייעוץ בלבד, ולא יבקש לנהל את ההשקעות שלך. במקום זאת, הם יגבו לפי שעה או מחיר קבוע עבור התקשרות מוגבלת לתקופה", אומר כלב פאדוק, מתכנן פיננסי מוסמך בחברת Ten Talents Financial Planning. הערך של מערכת יחסים מסוג זה הוא שהיועץ יעזור לך בתכנון מס, תכנון ביטוח, תכנון עיזבון ומוטבים, תכנון שירותי בריאות ועוד, מסביר פאדוק.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש לשכור אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

"אתה יכול למצוא יועץ באמצעות XY Planning Network, NAPFA או Fee-Only Network ולחפש יועצים לייעוץ בלבד דרך הרשתות המכובדות הללו", אומר פאדוק. אם אתה לא יכול לדעת מהאתרים שלהם איך הם מקבלים תשלום, אתה יכול להתקשר ולשאול האם יש להם תעריפים לפי שעה או תעריפים מבוססי פרויקט שיתאימו לצרכים שלך. תלוי איפה אתה נמצא וכמה מורכב המצב שלך, סביר להניח שאתה יכול לצפות לשלם בין $200 ל-$500 לשעה או בכל מקום בין $1,000 ל-$7,500 עבור התקשרויות מבוססות פרויקטים. אתה יכול להשתמש בכלי זה כדי לקבל התאמה עם יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

"כשאתה מחפש יועץ לעבוד איתו, שאל אותם מה הם יספקו לך מעבר להשקעות שלך. אתה יכול לשאול, בהתבסס על המידע שסיפקת, מה לדעתם הם הנושאים החשובים ביותר שכדאי לך לעסוק בהם יחד. אם יש משהו ספציפי שאתה רוצה לעבוד עליו, שאל את היועץ אם הוא יכול לספר לך סיפור על איך הם עבדו עם לקוחות בנושא הזה בעבר", אומר מיורה. והקפד לשאול את 15 השאלות הללו לכל יועץ שאתה עשוי לשכור.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש לשכור אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

הסיפור הזה פורסם במקור בספטמבר 2022.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן