מיינט הרצליה

אני בן 63 עם פנסיה, ביטוח לאומי ו-1.2 מיליון דולר. אני אוהב את היועץ הפיננסי שלי, אבל נמאס לי מהשכר הטרחה שלו.

שְׁאֵלָה: אני בן 63 ופנסיונר למחצה. אני גובה ביטוח לאומי ופנסיה ויש לי השקעות של 1.2 מיליון דולר, והון עצמי של 1.2 מיליון דולר בבית. יש לי כרגע מנהל פיננסי נאמנות שמנהל את תיק ההשקעות שלי באחוזים מהחשבון שלי. אני מרוצה מהמנהל אבל לא אוהב את העלות. איך אני מוצא מנהל תשלום עבור שירות? האם זה יעזור לפתור את הבעיה?

תשובה: ברכות על הפרישה למחצה והצלת ביצת קן יפה – והתשובה הקצרה מאוד היא שכנראה תוכל לשלם פחות עבור יועץ. (מחפשים יועץ פיננסי? כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ פיננסי אמון שעשוי לענות על הצרכים שלך).

הבה נתחיל כמה מהדרכים הנפוצות ביותר שבהן יועצים מקבלים תשלום ומהי העמלה הטיפוסית תחת כל הסדר, כך שתוכל לקבל מושג איך העלויות עשויות להיראות בדגמים שונים.

  • אחוז הנכסים המנוהלים: עמלה טיפוסית היא כ-1% מהנכסים המנוהלים שלך.

  • עמלה קבועה: עמלה טיפוסית נעה בין $2,500 ל-$10,000

  • לפי שעה: התשלום האופייני נע בין $150 ל-$500 לשעה

  • מעורבות תכנון חד פעמית: עמלה טיפוסית היא $4,000 עד $5,000

שימו לב שאם השקעתם מעל מיליון דולר, אולי הגיוני יותר לא להשתמש במבנה AUM. בדרך כלל, עמלות באחוזים פועלות טוב יותר על יתרות קטנות יותר, בעוד עמלות אחידות הן הטובות ביותר עבור יתרות נכסים גדולות יותר. כדי לראות איך מתמטיקה מסתיימת, הסיפור הזה של MarketWatch Picks מדגיש הסדר של AUM לעומת תשלום קבוע.

אם יש לך כמות קטנה של נכסים, לוח זמנים של AUM יכול להיות חסכוני יותר מתשלום אגרה קבועה מכיוון שאתה משלם רק כ-1% מהסכום הקטן של הכסף. אם יש לך יותר ממיליון דולר, הסדר שכר טרחה קבוע יכול להיות מועיל מכיוון שאתה בעצם מגביל את מה שתשלם ליועץ, ללא קשר לסכום הכסף שיש לך בתיק שלך. אם אינך זקוק לייעוץ שוטף, אך יש לך כמה שאלות ספציפיות או רק זקוק לתוכנית פיננסית, התקשרות לפי שעה יכולה להיות הבחירה החסכונית ביותר. אבל, אם אתה מרגיש שתזדקק לאחיזה מתמשכת, העמלות השעתיות יכולות להתחיל להצטבר ברצינות ולהעלות אותך הרבה מעבר לסכום שתשלם עבור מתכנן AUM או עמלה קבועה. (מחפשים יועץ פיננסי? כלי חינמי זה יכול להתאים לך יועץ פיננסי אמון שעשוי לענות על הצרכים שלך).

עם זאת, יש דברים שכדאי לקחת בחשבון כשיוצאים ממודל AUM. יועץ טהור בתשלום עבור שירות שעובד על בסיס שעתי עשוי להתקשות להכיר אותך כמו שיועץ בעל מקצוע מבוסס עם מקור הכנסה יציב יעשה זאת. התרחקות ממערכת היחסים של AUM יכולה גם לגרום לכך שהיועץ שלך יעודד השקעות פחות, מכיוון שהם לא ירוויחו מהסכום שהשקעת. כאשר יש לך מערכת יחסים של AUM, היועץ מקבל שכר בדרך כלל מההשקעות, בעוד שבהסדר שכר טרחה קבוע, תצטרך להרוויח כסף ולשלם אותם בעצמך מראש.

דבר נוסף שכדאי לחשוב עליו, לפי מארק סטרותרס, מתכנן פיננסי מוסמך (CFP) ב-Sona Wealth Advisors, הוא ערך אימון ההתנהגות שיועץ עשוי להביא לשולחן, כמו לתת לך אמון בשווקים גרועים. "כשאתה בוחר במבנה עמלות שעתיות, הידוע גם בתור הסדר עמלה עבור שירות, אתה משלם רק על מה שאתה משתמש אבל זה לא יזום והתוצאה עלולה להיות רעה עבור הלקוח", אומר Struthers.

אפשרות נוספת? "אם יש לך יותר מ-$500,000, אתה יכול לשלם ל-Vanguard 0.3% מהנכסים שלך עבור גישה ל-CFP שיהיה נאמן המחזיק בייעוד התכנון הפיננסי המרכזי", אומר ג'ים המפיל, CFP ב-TGS Financia. "היועץ הזה יהיה בצד הצעיר והפחות מנוסה, אבל זו עלות הכניסה המוחלטת של מערכת יחסים מתמשכת עם CFP שלא מוכרת כלום. אתה צריך להבין שבעיקר אתה תנהל את התיק שלך בעצמך ושהיועץ לא ינסה לשכנע אותך לעשות טעות השקעה, בין אם אתה קונה בראש, רודף אחרי ביצועים או מכירה בתחתית".

באופן דומה, אומר סטרוטרס, "אם אתה לא צריך הרבה תכנון פיננסי, אתה יכול להסתכל על חברות יועצי רובו כמו Betterment. אולי אפילו יש להם CFP במוקד טלפוני שאפשר לדבר איתו."

שים לב גם שלמרות שאין לוח תשלומים מושלם, מודל AUM יכול לעבוד עבור חלק. "זה שם אותך באותו צד של השולחן כמו היועץ: אתה עושה טוב, הם עושים טוב", אומר סטרוטרס. "אבל יועצים ויועצי רובו רבים גובים יותר מדי עבור מה שאתה מקבל. אם היועץ עושה הרבה תכנון פיננסי ומס, אז 1% עד 1.5% זה לא שערורייתי. הבעיה היא שיועצים רבים עושים מעט תכנון פיננסי שכן תכנון פיננסי ומס הוא מאוד אינטנסיבי בעבודה ואינו ניתן להרחבה. ניהול השקעות ניתן להרחבה מאוד, אפילו עם תיקים מותאמים".

היזהר שאתה בוחר לא רק במחיר טוב, אלא גם ביועץ טוב. "אתה יכול למצוא מישהו שעולה פחות ואולי אפילו תוכל למצוא מישהו שעולה פחות, בעל ייעוד CFP ועובד על בסיס שעתי, אבל אתה צריך להבין שאף איש מקצוע לא מתכוון לקבל הכשרה, רישיון ולקחת את העלות של הקמת פרקטיקה כדי לא להיות מסוגל לקיים הכנסה מקצועית ואורח חיים", אומר המפיל.

בסופו של דבר, אם אתה רוצה לשלם פחות, יתכן ותקבל פחות, אולי בצורה של "יועץ פחות מנוסה, מישהו שנמצא בשלבים הראשונים של הקמת פרקטיקת ייעוץ ומוכן להוזיל עמלות כדי למשוך לקוחות", אומר המפיל.

אתה יכול למצוא יועצים שעובדים עבור עמלות שעתיות, עמלות קבועות או שנתיות באתר האיגוד הלאומי של יועצים פיננסיים אישיים או XYPlanningNetwork.com. "אבל תוודא שאתה ברור לגבי מודלי השירות של היועץ ומה כלול ומה לא כלול. לא סביר שיועץ לפי שעה יטפל בניהול ההשקעות, אז תצטרך להיות נוח לעשות זאת בעצמך", אומרת כריסטינה גוגליאלמטי, CFP ב-Future Perfect Planning.

לא משנה באיזה מודל תשלום תבחר להתקדם, שקול לשאול יועצים פוטנציאליים את שמונה השאלות האלה כדי להבטיח שיש לך הבנה מוצקה לגבי השירותים שהם מציעים ומה יכלול מערכת היחסים שלך.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן