מיינט הרצליה

אנחנו בפנסיה עם 2 נכסים ו-IRA שאנחנו רוצים לשנות את ההשקעות בהן. איזה ערך נותן לי יועץ?

שְׁאֵלָה: כולם ממליצים על יועץ פיננסי, אבל השאלה שלי היא למה עליי לצפות מיועץ? על מה אני משלם מלבד הקצאת נכסים וגיבוש תוכנית? אני כבר יודע איפה אני עומד על הכספים שלי. אנחנו בפנסיה אז אנחנו כבר לא תורמים ל-IRA שלנו ולא תהיה קנייה או מכירה. יש לנו שני נכסים ואנו רוצים עצה לגבי מה יהיו האסטרטגיות הטובות ביותר למזער את המסים שלנו ו/או איך לנהל את הכסף בצורה הטובה ביותר, אבל אני מבולבל לגבי מה היועצים עושים במצב הזה. היועץ שלנו אמר שאנחנו יכולים ליצור קשר בכל עת אבל אני לא בטוח על מה לשאול, מה הם יכולים או למה אנחנו צריכים לצפות. אני מרגיש שאני משלם על כלום.

תשובה: יכול להיות שאתה לא צריך אף אחד שיעזור לך עם הכספים שלך. ונכון שיש יועצים שפשוט מנהלים השקעות, שגם אתם לא צריכים. אבל חלקם עושים הרבה יותר. (מחפשת גם יועץ פיננסי? הכלי החינמי הזה יכול להתאים לך יועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך).

אכן, אולי כדאי לשקול מישהו שמסוגל להתייחס לכל המטרות והדאגות הפיננסיות שלך מנקודת מבט הוליסטית, אומר בריאן קודרנה, מתכנן פיננסי מוסמך (CFP) ומחבר הספר "מה עלי לעשות עם הכסף שלי?" "זה כולל, בין השאר, סקירת ביטוח, תכנון פרישה, הקצאת תיקים, תקצוב, אסטרטגיות חוב ועבודה עם רו"ח ועורך דין כדי לקשור הכל ביחד."

CFP יכול לעזור לך עם כל זה והם חלק מאנשי המקצוע המוסמכים ביותר בתעשייה. כדי לקבל את ייעודם, CFPs חייבים להשלים דרישות השכלה נרחבות, לעבור מבחנים, להשלים אלפי שעות של ניסיון הקשור לעבודה ולעמוד בחובת אמון, כלומר הם נדרשים לשים את טובת הלקוח שלהם לפני טובת הלקוח שלהם. כדאי גם לשוחח עם רואה חשבון מוסמך (רו"ח) על שאלותיך הקשורות למס, שכן הם בקיאים לא רק בהכנת והגשת מסמכי מס, אלא גם ביצירת תוכניות מס והדרכת לקוחותיהם במצבים כגון כמו שלך.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

ואכן, "מתכנן ייעץ לך באופן שוטף בנושאים כמו ביטוח שעדיין יש לך ואם אתה צריך אותו בכלל, כולל בית ומכונית", אומר ג'ון איטון, CFP ב-Avior Wealth Management. "הם צריכים לבדוק את תוכנית העיזבון והמסמכים המשפטיים שלך כל ארבע עד חמש שנים, או אם הדינמיקה משתנה וישלחו אותך בחזרה לעורך הדין שלך עבור התאמות כלשהן. מתכנן פיננסי צריך גם להסתכל על אסטרטגיות מתנות וצדקה ולתאם את ההשקעות שלך למס יעיל טיפול וכן חלוקת חשבון פרישה או המרות רוט במידת הצורך. בנוסף, מתכנן צריך לסייע ברכישות או מכירות גדולות שעלולות להתרחש וכל הנושאים האלה צריכים להיות מובאים על ידי היועץ שלך, לא להשאיר לך להציע." בדרך כלל, עליך לקבל גם תוכנית פיננסית כתובה עם תוכנית פעולה מפורטת הכוללת אסטרטגיות לייעול המסים והתקציב שלך.

כדי להבטיח שאתה עובד עם מישהו שיכול לספק את השירותים שאתה מחפש למלא, דיוויד אדמיסטן, CFP ב-Next Phase Financial Planning, אומר שיש שאלות חשובות שאתה צריך לשאול, כולל: "'האם אתה מתמחה בעבודה עם סוג מסוים של לקוח?' זה יכול לעזור לך לקבוע אם למתכנן יש מומחיות ספציפית בסיוע ללקוחות עם אותו סוג של תכנון שאתה צריך או אם הם מתפשטים על פני מגוון רחב של לקוחות ומצבים. אם אתה עומד לצאת לפנסיה, אתה רוצה מתכנן שתמיד עובד רק עם תכנון מעבר פנסיה או עם מישהו שעושה תכנון פרישה אבל גם עוזר לחוסכים צעירים, בעיות אשראי, קניית דירה ראשונה והחלטות חיסכון במכללה?" שכירת מתכנן עם התמחות ייעודית בתחום הדרוש לך יכולה לעזור לך לקבל ייעוץ מומחה לגבי מה שהכי חשוב לך.

לאחר מכן, תרצה לשאול אילו שירותים הם מציעים ובאיזו תדירות תיפגש איתם. "קבלת הבנה ברורה של השירותים שתקבל ובאיזו תדירות תיפגש עם המתכנן שלך יכולה לעזור לוודא שאתה מקבל את החוויה לה אתה מצפה", אומר Edmisten. "זה יכול להיות מאוד חשוב להבין כשאתה עובד עם יועץ."

כמו כל איש מקצוע שאתה שוכר, מתכנן פיננסי טוב צריך להיות תהליך ברור מאוד ויוכל לתאר בבירור את השירותים שלו כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת ומשכילה. "אתה צריך להרגיש בטוח לשאול כל שאלה שחשובה להצלחה הפיננסית שלך", אומר Edmisten. "שיחה ברורה וכנה עם היועץ הנוכחי שלך או מתכננים אחרים שאתה מראיין יעזור לך למצוא יועץ שמתמחה בתכנון פיננסי לשלב החיים ולצרכים שלך."

בסופו של דבר, אתה צריך לשאול את עצמך אם אתה מקבל את הערך והשירות שאתה מצפה עבור העמלה שאתה משלם", אומר ג'יימס דניאל, CFP ב-The Advisory Group. "ללקוחות יש את כל הזכות להעריך את השירות שהיועץ הפיננסי שלהם נותן בדיוק כמו שהם היו עושים בכל מערכת יחסים מקצועית אחרת", אומר דניאל. "יותר מהביצועים הכוללים של החשבון, האם היועץ עוזר לך לעמוד ביעדים או ביעדים הפיננסיים שלך? האם הם מתקשרים באופן קבוע כדי שתרגישו מעודכנים לגבי הכסף שלכם? האם הם מגיבים לשאלות שלך? לבסוף, אם היית צריך להעריך את מערכת היחסים הכוללת, האם אתה מרגיש שהם מספקים ערך?"

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ולבהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן