מיינט הרצליה

אירופה צפויה לפספס פוטנציאל למיחזור חומרי סוללה

אירופה יכולה למחזר מספיק חומרי סוללה כדי לספק שני מיליון כלי רכב חשמליים (EVs) בשנת 2030, אבל עלויות האנרגיה והיעדר תמיכה פיננסית פירושם שזה לא סביר לעשות זאת, כך מצא דו"ח שפורסם ביום חמישי.

כדי להגביר את החוסן והתחרותיות, האיחוד האירופי בן 27 המדינות מנסה לצמצם את התלותו בסין עבור חומרים, כגון ליתיום וקובלט, שהוא צריך עבור המעבר הירוק והדיגיטלי שלו.

תקנת הסוללות של האיחוד האירופי לשנת 2023 מחייבת סוללות תעשייתיות להחזיק בנתח מינימלי של ליתיום וניקל ממוחזרים, כל אחד של 6%, וקובלט של 16% מאוגוסט 2031, עם נתחים גבוהים יותר חמש שנים מאוחר יותר.

T&E, קבוצת תחבורה נקייה ואנרגיה, אמרה שסוללות ישנות וגרוטאות ג'יגה-פקטורי באירופה יכולות לכסות 14% מהליתיום, 16% מהניקל ורבע מהביקוש לקובלט עד 2030, באופן כללי בהתאם ליעדי 2036.

חומרי סוללות ממוחזרים מקומיים יכולים אז לספק בין 1.3 מיליון ל-2.4 מיליון רכבי חשמל ולמנוע את הצורך בבניית 12 מכרות חדשים ברחבי העולם עד 2040. ליתיום ממוחזר יכול גם לחסוך כמעט חמישית מפליטת הפחמן בהשוואה למיצוי באוסטרליה וזיקוק בסין, נאמר בדיווח.

עם זאת, יכולת המיחזור באיחוד האירופי ובבריטניה היא רק כעשירית ממה שנדרש בשנת 2030. למעלה מ-30 פרויקטי שחזור, מספיק כדי לעמוד ביעדים, הוכרזו או נבנים, אך עלויות אנרגיה והיעדר מומחיות טכנית או תמיכה כספית פירושה שכמעט מחציתם אינם בטוחים.

אלא אם כן אירופה תמחזר מספיק, סביר להניח שחומר אסטרטגי רב יגיע לסין, ויחזור לאירופה בצורה של רכבי EV מוגמרים, אמר מחבר הדו"ח.

פרסום הדו"ח עולה בקנה אחד עם שבוע חומרי הגלם, כנס שאורגן על ידי הנציבות האירופית כדי לדון במאמצי האיחוד האירופי לאבטח מינרלים קריטיים.

סטפן סז'ורן, הממונה על האסטרטגיה התעשייתית, אמר למשתתפים ביום רביעי שהאיחוד האירופי צריך להגדיל את יכולתו לשמור ולמחזר מוצרי פסולת בגוש.

הנציבות מתכוונת בתחילת 2025 להציג רשימה של פרויקטי כרייה, עיבוד או מיחזור שיכולים ליהנות מגישה למימון ומסגרות זמן קצרות יותר של היתרים, לאחר קבלת 170 בקשות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן