מיינט הרצליה

"איבדתי את כל הנכסים שלי" לאחר שסבלתי ממחלה. מי יכול לעזור לי?

שְׁאֵלָה: אני אישה נכה בת 60, ואני מקבלת נכות מאז יולי 2019. אני פרופסור לשעבר ובעל עסק שאיבד את כל הנכסים שלי לאחר שחליתי ב-2014. אני עובד קשה כדי להחלים ואשמח להחלים. רוצה לחזור לעבודה בהקדם האפשרי.

יש לי ירושה מאמא שלי ואני רוצה לעבוד עם מתכנן פיננסי מוסמך (CFP), שמבין או עובד עם אנשים עם מחלות כרוניות, כדי שיהיה לי את הסיכוי הטוב ביותר לעתיד בטוח יחסית. בדקתי את כל קבוצות המחלות הכרוניות שלי באינטרנט ואף אחד לא המליץ ​​על CFP שמבין את הצרכים של אדם עם מחלה כרונית, או יודע מה לשאול אותו. לדוגמה, אני צריך להיבדק אצל נוירולוג תפקודי, שעלותו תעלה כמעט 4,000 דולר וזה לא מכוסה בביטוח. מי יכול לעזור לי לנווט בהוצאות הללו ולמקסם את הירושה שלי?

מחפשים גם יועץ פיננסי חדש? הכלי החינמי הזה יכול לעזור לך להתאים אותך ליועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

תשובה: יש לך את הרעיון הנכון כאן: המקצוענים מסכימים שחשוב לעבוד עם מישהו שמבין את הצרכים שלך ויש לו קצת ניסיון בעבודה עם לקוחות בעלי אופי דומה. "אני ממליץ למצוא מישהו שמתמחה בתכנון צרכים מיוחדים. בעוד שהמיקוד העיקרי של תכנון צרכים מיוחדים הוא לעתים קרובות לעזור להורים לאנשים עם מוגבלות לתכנן את העתיד, רוב המתכננים הפיננסיים בעלי הצרכים המיוחדים עובדים גם עם לקוחות שיש להם מוגבלויות או מחלות כרוניות בעצמם", אומרת בריטה קופף, מתכננת פיננסית מוסמכת ב-Tranquil Path Financial. תִכנוּן.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

כדי לעשות זאת, חפש מישהו שחבר באקדמיה למתכנני צרכים מיוחדים או בעל תואר יועץ צרכים מיוחדים (ChSNC). "למרבה הצער, לא כל המתכננים הללו הם בתשלום בלבד או נאמנים ולכן אני ממליץ בחום להצליב אותם כדי להבטיח שהמתכנן יהיה גם חבר באיגוד הלאומי של יועצים פיננסיים אישיים (NAPFA). XY Planning Network גם מאפשרת לצרכנים לחפש מתכננים לפי התמחות, אחת מהן היא תכנון צרכים מיוחדים. חברים שנמצאים באתר זה הם נאמנים בתשלום בלבד, כך שאין צורך להצליב אותם", אומר קופף.

אם אינך מוצא מישהו שאתה אוהב דרך הערוצים הללו, המתכנן הפיננסי המוסמך ג'ואי קסולארו ב-Highland Financial Advisors ממליץ "לבדוק עם איגודים מקצועיים כמו האגודה לתכנון פיננסי, המחייב את היועצים לקבל את האישור של CFP כדי להיות חלק מהארגון שלהם."

עבודה עם CFP מבטיחה שאתה מקבל סיוע ממישהו שסיים דרישות השכלה נרחבות, עבר בחינות, השקיע אלפי שעות ניסיון הקשור לעבודה ועומד בסטנדרטים של נאמנות. "CFP חייב תמיד להיות מנוהל על ידי עיקרון האמון, לחפש את הטוב ביותר עבורך", אומר המתכנן הפיננסי המוסמך אלונסו רודריגז סגרה ב-Advise Financial.

אם אינך מצליח למצוא יועץ שאתה אוהב שמתמקד בעבודה עם הצרכים של אדם עם מחלה כרונית, הדבר הטוב הבא יהיה למצוא CFP שלוקח גישה הוליסטית לתכנון שלהם, כלומר, הוא מחשיב לא רק את שלך פיננסיים, אלא אורח החיים והמטרות המורשת שלך.

מחפשים גם יועץ פיננסי חדש? הכלי החינמי הזה יכול לעזור לך להתאים אותך ליועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

אילו שאלות כדאי לשאול את היועץ?

"כאשר מראיינים יועצים, כמה שאלות טובות לשאול יהיו: 'אילו שירותים אתה מספק מלבד ניהול השקעות? האם יש לך ניסיון בעבודה עם לקוחות הסובלים ממחלות כרוניות? האם יש לך דוגמאות לאופן שבו התאמת תוכניות פיננסיות כדי להתמודד עם האתגרים הקשורים למצבים בריאותיים כרוניים?'", אומר קסולארו.

המתכננת הפיננסית המוסמכת אליזבת וולבן יודר, שהיא שגרירת מועצת המנהלים של CFP, אומרת שעליך לוודא שהיועץ שלך יודע את הדברים הבאים: 1) הצרכים הרפואיים הספציפיים שלך; 2) האם אתה מנצל את כל ההטבות הזמינות; 3) האם יש משהו שמונע ממך לקבל את כל העזרה שאתה צריך.

ההוצאות הקשורות לנכות ומחלות כרוניות הן מורכבות ויש לבדוק אותן באופן קבוע. "בעוד שהוצאות רפואיות רבות אינן מכיסן למטרות ביטוח, הוצאות מתוכננות, כמו הליכים שנתיים או טיפול רגיל, יכולות להיבנות בתוכנית תזרים מזומנים. מכיוון שאתה מקבל SDI מאז 2019, אתה תהיה זכאי להטבות Medicare בעלות נמוכה או ללא עלות עבורך", אומר יודר.

SSDI היא תוכנית המנוהלת על ידי המינהל לביטוח לאומי ו-SDI היא תוכנית ביטוח אובדן כושר עבודה בניהול המדינה. אתה יכול להיות זכאי לשתי התוכניות בו זמנית, אבל כאשר אתה אוסף SDI, זה יכול לגרום ל-SSDI שלך להפחית או אפילו להפסיק. בקליפורניה, הטבת ה-SDI השבועית נעה בין 60% ל-70% מהשכר שהרווחת (עד $1,620 שהיא ההטבה השבועית המקסימלית) מהרבעון המשולם ביותר 5 עד 18 חודשים לפני תאריך התביעה שלך.

אכן, כמשתמש ב-SSDI בלבד, יודר אומר שאין מגבלות נכסים על מה שאתה יכול להחזיק בשמך. "אתה יכול לקבל ירושה ועדיין להיות זכאי לקצבאות הביטוח הלאומי. מדי חודש המוסד לביטוח לאומי יבדוק את הכנסתך ההשתכרות ואם היא מעל 1,550 דולר, לא תהיה זכאי להטבות אך אם אתה עצמאי ועובד פחות מ-45 שעות בחודש, תוכל לדווח על הכנסתך מדי שנה". אומר יודר. אם אתה מתכנן להשתמש ב-Medicaid, המצב שלך הופך מסובך יותר ודורש בדיקה עם עורך דין נאמנות שייתכן ויצטרך לשים נכסים בצד בנאמנות משלימה כדי שתוכל לשמור על קצבאות הנכות של תוכנית Medicaid שאתה צריך.

לא משנה מה, תרצה לוודא שהיועץ שלך יכול לספק תכנון בתחומים של תזרים מזומנים, ביטוח ותכנון עיזבון. "קיומו של יועץ הנוקט בגישה הוליסטית וכולל תכנון בתחומים שהוזכרו יבטיח לך את הסיכוי הטוב ביותר לעתיד בטוח", אומר קסולארו.

מחפשים גם יועץ פיננסי חדש? הכלי החינמי הזה יכול לעזור לך להתאים אותך ליועץ שעשוי לענות על הצרכים שלך.

יש לך בעיה עם היועץ הפיננסי שלך או מחפש אחד חדש? דוא"ל contact@mynetherzliya.co.il.

שאלות ערוכות לקיצור ולבהירות.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן