מיינט הרצליה

אחד הפיננסיים המצליחים ביותר של TikTokers חולק את הטיפים שלו לכרטיסי האשראי

ג'ון ליאנג

ג'ון ליאנג, כוכב TikTok פיננסי שמתגאה ב-2.2 מיליון עוקבים, למד על כרטיסי אשראי בשלב מוקדם בחייו. הוא אומר שאביו נקלע לחובות בכרטיסי אשראי בזמן שהעביר את עצמו ללימודי תואר שני. כשליאנג הגיש בקשה לכרטיס אשראי משלו בפעם הראשונה בקולג', הוא נשבע שהוא תמיד יחזיר אותו בזמן.

הוא גם הבין שאם הוא אחראי, הוא באמת יכול לחסוך כסף באמצעות הכרטיסים. "לכרטיסים מסוימים יש בונוסים להרשמה", ציין. "ואחרים מציעים תקופות קידום שבהן אין ריבית על היתרה." כדי להבטיח שיוציא כסף לאורך כל שנת הלימודים, הוא יגבה הוצאות על הכרטיסים עם 0% אפר לפרק זמן מסוים, ולאחר מכן משלם אותן בזמן העבודה במהלך הקיץ. "הבנתי שכרטיסי אשראי הם כלי פיננסי מעניין כי הם עוזרים לך לבנות אשראי, אבל הם גם עוזרים לך לממן אורח חיים מבלי להעמיס על חובות לטווח ארוך". (ראה כמה מתעריפי החיסכון הגבוהים ביותר שאתה עשוי לקבל כעת כאן.) אז שאלנו את ליאנג: מהם הטיפים הטובים ביותר לחיסכון וכרטיסי אשראי כרגע?

השתמש בכרטיס אשראי ללא עמלה שנתית המציע החזר מזומן עבור הוצאות יומיות.

במקום להוציא כסף על כרטיס החיוב שלך, ליאנג ממליצה להשתמש בכרטיס אשראי המציע החזר מזומן על רכישות – ואינו גובה ממך עמלה שנתית. בהתאם להטבות שמציעה החברה, אתה יכול לקבל למעלה מ-5% מהרכישות שלך בחזרה במזומן. "זו דרך די קלה להרוויח כסף," מציין ליאנג, עם אזהרה שעליך להחזיר את הכרטיס בזמן.

שלם עמלות שנתיות עבור כרטיסי אשראי אם אתה יודע שתשתמש בהם.

בהתאם לאורח החיים שלך, אולי כדאי מאוד לשלם עמלה שנתית גבוהה עבור כרטיס אשראי שבסופו של דבר יחסוך לך כסף. לדוגמה, ליאנג אוהב לטייל, אז הוא יודע שהוא יחזיר במהירות את העמלה השנתית של $395 עם כרטיס האשראי Capital One Venture X Rewards במיילים טיסה, כמו גם זיכויים עבור Global Entry ו-TSA PreCheck. כרטיס נוסף שהוא מתלהב ממנו הוא Bilt Mastercard, המאפשר לך לצבור נקודות כשאתה משלם את שכר הדירה. (למרות שליאנג אינו דובר של אף אחד מהכרטיסים, הוא מרוויח עמלת שותף או בונוס הפניה עבור מוצרים מסוימים שהוא ממליץ).

אם יש לך כרטיס אשראי, שלם את היתרה במלואה מדי שבוע.

כרטיסי אשראי יכולים להציע לכם הטבות נפלאות אם משתמשים בהם באופן קבוע, אבל ליאנג מציינת שלעולם אל תוציאו עליהם כסף שעדיין אין לכם. למעשה, הוא נכנס ומשלם את יתרת כרטיס האשראי שלו בסוף כל שבוע. "אנשים רבים לא מבינים שאחד מחמשת המרכיבים העיקריים של ציון האשראי שלך הוא שיעור ניצול האשראי שלך", הוא אומר. שיעור ניצול האשראי הוא סכום האשראי שבו אתה משתמש כעת חלקי סכום האשראי הכולל שעומד לרשותך. שיעור זה נמדד בסוף כל מחזור חיוב.

באופן אידיאלי, אתה רוצה לשמור על שיעור ניצול האשראי שלך מתחת ל-30%. אם יש לך מגבלה של $10,000, ואתה מוציא $10,000 בכרטיס שלך במהלך חודש, אתה יכול לשמור על שיעור ניצול האשראי שלך מתחת ל-30% כל עוד אתה משלם את היתרה מדי שבוע, בניגוד לאחר סגירת מחזור ההצהרות .

חשבו פעמיים על רכישות נוצצות או יקרות.

ברגע שאתה מתחיל להרוויח כסף הגון, זה יכול להיות קשה לא לבזבז אותו, מציין ליאנג. במיוחד אם חבר שלך מקבל מכונית חדשה ונוצצת או עובר לדירה מפוארת. במקום זאת, ליאנג ממליץ לקחת את כל הכסף שתרוויח – ולחסוך באמצעות אסטרטגיות כרטיסי האשראי שלו – ולהשקיע אותו בקרן אינדקס שוק זולה, או השקעה אחרת לטווח ארוך. "אולי אתה רוצה שהדברים היותר נחמדים יראו לאנשים שאתה מצליח, אבל מה שבאמת נראה מוצלח זה להגיע לגיל 40 ולהישאר במרחק של שנתיים מהפנסיה בגלל כמה טוב ניהלתם את הכסף שלכם", הוא אומר.

העצות, ההמלצות או הדירוגים המובעים במאמר זה הם אלה של MarketWatch Picks, ולא נבדקו או אושרו על ידי השותפים המסחריים שלנו.

שתף את הפוסט
דילוג לתוכן