מיינט הרצליה

אג"ח אסיה כדי למשוך משקיעים נוספים על רקע באז הורדת הריבית

סביר להניח שמשקיעים זרים ימשיכו לנהור לאג"ח דרום קוריאניות, כאשר האינפלציה מצננת בשילוב עם החששות הגוברים לגבי מגזר הטכנולוגיה המרכזי במדינה לוחצים על הבנק המרכזי של קוריאה להתחיל להקל במדיניות כבר השנה.

השווקים בחו"ל כבר גרפו השנה 13.8 מיליארד דולר נטו של איגרות חוב דרום קוריאניות, מה שעקף על התזרים לכל מדינה אחרת באסיה שבלומברג עוקב אחריה. הקרנות רכשו את החוב של המדינה במשך 35 ימים רצופים עד ה-6 במרץ עד ה-21 באפריל, מה שסימן את רצף הרכישות נטו הארוך ביותר מאז יולי 2021.

סחר דרום קוריאה והדפסת מדד המחירים לצרכן שיתפרסמו השבוע עשויות לתדלק את ההימורים על הורדת ריבית במחצית השנייה של השנה, בעקבות נתונים שהראו שהאינפלציה ירדה יותר מהתחזיות במרץ. הציפיות מ-FTSE ראסל להוסיף אג"ח דרום קוריאניות למדד אג"ח הדגל שלה כבר בספטמבר, מוסיפות גם הן לאופטימיות בשוק.

"קוריאה הייתה בין הראשונות להחזיק בריבית השנה, לאחר שהחלה לעלות לפני רוב הבנקים המרכזיים האחרים – כלומר היא יכולה להיות גם הראשונה להסתובב", אמר אהן ג'אה-קיון, אנליסט רווחים קבועים ב-Shinhan Investment Corp. , שמצפה שה-BOK יתחיל להוריד את הריבית באוקטובר.

מגמת הצמיחה נראית חלשה יותר בהשוואה לשאר העולם, והמטבע נחשב חלש יתר על המידה, מה שמסביר את מבול התזרים, אמר אהן.

למרות זרימת האג"ח, הוואן הקוריאני – ככל הנראה נשקל מתזרים עונתיות הקשורות לדיבידנדים וסחר חלש – ירד השנה ביותר מ-6.2% מול הדולר והוא המטבע בעל הביצועים הגרועים ביותר באסיה. אנליסטים צופים שה-Wom יתחזק לממוצע של כ-1,230 דולר עד סוף השנה, על פי תחזית ממוצעת בסקר של בלומברג. הוא נסגר ב-1,339.03 ביום שישי.

בעוד מגזר השבבים המכריע של קוריאה מאט את הקצב, אנליסטים הימרו בעקביות על הפחתות ריבית השנה, כאשר נומורה חוזה לא פחות משלוש הורדות.

קוריאה ספגה ירידה של החודש השישי ביצוא, בסימן גירעון סחר שיא בינואר, על רקע ירידת מחירי המוליכים למחצה. דאגות אשראי אורבות הקשורות לשוק הדיור הרעוע של המדינה ולמתיחות הגוברת בין ארה"ב וסין – שתי שותפות הסחר הגדולות של קוריאה – הוסיפו אף הן לסיכונים.

"יש סיכוי לסיכוני האשראי להתפרץ שוב עם מספר תפוגות הלוואות למימון פרויקטי נדל"ן מרוכזות במחצית הראשונה של השנה", אמר קוון קייג'ונג, אנליסט הכנסה קבועה ב-IBK Securities Co. קוון מצפה לאגרות חוב זרות ההזרמה תימשך ברבעון זה לקראת הפחתת ריבית צפויה בסוף השנה.

להלן הנתונים הכלכליים העיקריים של אסיה שיתפרסמו השבוע:

  • יום שני, 1 במאי: ייצור PMI של בנק Jibun יפן, אמון הצרכנים ביפן, נתוני סחר של קוריאה, ייצור PMI S&P של הודו
  • יום שלישי, 2 במאי: הבסיס המוניטרי של יפן, מדד המחירים לצרכן של קוריאה, ייצור S&P PMI של קוריאה, ייצור S&P PMI אינדונזיה, אינדונזיה מדד המחירים לצרכן, תאילנד S&P PMI ייצור, סנטימנט עסקי בתאילנד, ייצור S&P PMI של מלזיה, ייצור S&P PMI בפיליפינים, PMI S&P של טייוואן, גברים התמ"ג של קונג
  • יום רביעי, 3 במאי: הודו S&P PMI מורכב, תאילנד מדד המחירים לצרכן, החלטת ריבית מדיניות של מלזיה, מדד מנהלי הרכש בסינגפור
  • יום חמישי, 4 במאי: ייצור PMI של סין Caixin, יתרות חוץ של קוריאה, ייצור PMI S&P של הונג קונג, מכירות קמעונאיות בהונג קונג
  • יום שישי, 5 במאי: סין Caixin PMI מורכבת, תמ"ג אינדונזיה, יתרות חוץ של תאילנד, מדד הפיליפינים, מדד טייוואן, יתרות חוץ של טייוואן, מכירות קמעונאיות בסינגפור

הסיפור הבא
שתף את הפוסט
דילוג לתוכן