המים שהוזרמו מהמלון. "העירייה נמנעה לפעול להפסקת המטרד" | צילום: עדי גונן

"מלון הרודס בהרצליה מזרים עודפי מים מהמלון לעבר הכביש שבינו לבין הרציפים במרינה וגורם לשלולית עכורה שמפריעה לציבור", כך טוענים בעלי סירות במרינה של הרצליה, העוגנים ברציף שמול הכניסה למלון

במכתב שהעבירו לראש העירייה משה פדלון, ביקשו בעלי הסירות את התערבותו, כדי לכפות על המלון להפסיק מיידית את זרימת מים מהמלון לעבר החניות הציבוריות שמול המלון, ליד הכניסה לרציף 0, ולייבש את השלולית שהצטברה שם

"בעוד משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני עקיצת יתושים נושאי קדחת מערב הנילוס, וקורא לרשויות המקומיות לדאוג לייבוש שלוליות ומקורות מים עומדים, מלון הרודס מרשה לעצמו להזרים עודפי מים מהמלון אל הכביש", כותב נציג בעלי הסירות, תת-ניצב בדימוס עדי גונן מהרצליה. "המים זורמים לרוחב הכביש ומצטברים ליד המדרכה שממול, תוך יצירת שלולית עכורה ומצחינה. מיותר לציין, כי זהו מפגע תברואתי חמור דווקא לעת הזו. זהו מטרד הגורם אי-נעימות לחונים במקום. הם נאלצים לדרוך בתוך שלולית של מים עומדים, וזה גם סיכון תעבורתי בשל סכנת החלקה".

לטענת גונן, התופעה המסוכנת הזאת מעלה תהיות על עצם קיומם של צינורות ניקוז המופנים מהמלון לרשות הרבים, ולא לתוך מערכת הניקוז העירונית. "לא פחות חמורה בעינינו העובדה, שהעירייה נמנעה משום מה עד כה לפעול להפסקת המפגע ולייבוש השלולית. פקחי החניה של עיריית הרצליה פוקדים את המקום לצורך אכיפה, וחבל שהתעלמו מהמפגע".   

לטענת גונן, מדובר בתופעה שהחלה לפני כשלוש שנים, נעלמה, וחזרה שוב לפני כמה שבועות.

במייל שנשלח ב-26 באוגוסט 2018 על ידי מנהל המלון, אילן בן חקון, לעדי גונן, הודה בן חקון לגונן על העדכון, וציין כי הנושא טופל "כבר בשבועיים האחרונים, אך כנראה לא עד הסוף. נבדוק את הנושא ויטופל בהתאם".

לטענת גונן, המטרד אכן חזר על עצמו וטרם טופל. "אין לנו עניין ביצירת עימותים עמכם", כתב גונן למנכ"ל המלון, "אבל צריך להיות לכם ברור שלא נעבור לסדר היום עם התמשכות המטרד וההתעלמות המזלזלת שלכם. בדעתנו לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו להסרת מטרד זה".

לפדלון כתב גונן: "נקל לשער שאילו המצב היה הפוך, ואנו היינו אלה שיוצרים שלולית מול המלון, הם ודאי היו מרעישים עולמות, בטענה שאנו מסכנים את האורחים ופוגעים במראה הסביבתי של המלון. אבל, כאשר הזרמת עודפי המים, ככל הנראה, משרתת את צרכיו, אזי הוא עושה דין לעצמו ופועל ברשות הרבים כבשלו, תוך התעלמות בוטה ומזלזלת מפניות חוזרות ונשנות של שכניו שממול... נראה לנו שיש לחייב את המלון לסתום אחת ולתמיד את הצינורות הפונים לכביש, ולחברם למערכת הניקוז, כפי שנדרש מכל בניין ומוסד בעיר מתוקנת".

מנכ"ל מלון הרודס, אילן בן חקון, מסר: "הנושא נבדק. תחילה זומן מומחה למזגנים, שהסיט את צינורות הניקוז של המזגנים. השבוע זומן למקום מהנדס מטעם החברה שבנתה את המלון, כדי לבדוק את התופעה ואת השלכותיה". 

בהמשך נמסר מהמלון, כי הנזילה טופלה.

מעיריית הרצליה נמסר: "התלונה, שהגיעה אלינו בתחילת השבוע, הועברה, עם קבלתה, לבחינתם ולטיפולם המיידי של הגורמים המקצועיים".