עומס ודילוג קווים. אוטובוסים של חברת מטרופולין | צילום: צביקה טישלר

דו"ח של ארגן נוסעי התחבורה הציבורית "15 דקות" חושף כי נוסעים רבים ממשיכים להתלונן על קו 90 שעובר בתל אביב והרצליה. הפתעה נרשמה בקו 347 מתל אביב לאזור התעשייה ברעננה, שעובר דרך המרכז הבינתחומי - ולא נכנס הפעם לרשימה.

בארגון אוספים מאז תחילת שנת 2016 תלונות של נוסעי תחבורית ציבורית בכל רחבי הארץ, בין השאר באמצעות אפליקציה ייעודית. במחציית הראשונה של 2018 הגיעו לידיהם כ-3,000 דיוחים על קרוב ל-700 קווים, אחד מהם של חברת מטרופולין שעובר בהרצליה.

כאמור, למקום ה-16 ברשימה השחורה, הגיע קו 90 הרצליה-תל אביב: אי ביצוע נסיעות, דילוג נהגים על תחנות ותדיכות נמוכה מדי המובילה להשארת נוסעים, נדרש תגבור נוסף ואכיפה מצד משרד התחבורה.

יש לציין כי קו 347 שהחל לפעול רק לפני מספר שנים והפך לידוע לשמצה בעיקר בשל העומס הרב בו בשעות השיא, כלל לא נכנס הפעם לרשימה. ניתן להעריך כי הסיבה לכך נעוצה בין היתר בהחלטת מטרופולין, בעקבות לחץ הציבור בכלל והסטודנטים במרכז הבינתחומי בפרט, להגביר את מספר הנסיעות בקו.

לפי הנתונים הארציים, 37 אחוז מהתלונות נוגעות לאוטובוסים שלא הגיעו לתחנות, בשל איחור או שלא יצאו לדרך כלל. רבע מהתלונות נוגעות לשירות לקוי ועוד 16 אחוז מתייחסות לאוטובוסים שדילגו על תחנה.

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: "כפי שעולה מהדו״ח, אחד הנושאים המרכזיים הוא היעדר נתיבי תחבורה ציבורית ואנחנו פועלים מול משרד התחבורה, שאחראי על תחום התשתיות. מטרופולין נותנת מענה מקצועי ויעיל לכל תלונה שמגיעה לחדר הבקרה או למוקד החברה בזמן אמת. לעצם הממצאים, מדובר בקווים בעלי ביקוש גבוה. תגברנו את קו 90 פעמיים מתחילת השנה ולגבי קו 149, קיימת תוכנית תגבור, שתיושם בזמן הקרוב".