יותר רכיבה, פחות נהיגה | צילום אילוסטרציה: Pixabay

תל אביב, מאחורייך: עיריית הרצליה יוצאת בימים אלו למכרז חדש עבור מיזם עירוני קהילתי חדש, של אופניים שיתופיים לתושבים במחיר סמלי ומפוקח. ממש כמו בעיר הגדולה תל אביב, יוכלו בקרוב תושבי הרצליה לשכור אופניים מתחנות עגינה, לרכוב ברחבי העיר ולהחזיר את האופניים לתחנה הקרובה לבתיהם.

"מדובר בעידוד הרכיבה באופניים, על מנת להפחית את השימוש במכונית הפרטית ובכך לתרום הן להפחתת הזיהום והן להקלה על עומסי התנועה", מסבירים השבוע בעירייה. "המיזם הוא חלק ממאמץ עירוני נרחב שעיריית הרצליה מקדמת ליישום תחבורה ירוקה וערכי קיימות. המכרז יתפרסם בשבועות הקרובים".

לדברי מאיה כץ, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, היוזמה נמצאת על שולחן העירייה כבר יותר משנתיים. "התחלנו מסקר לימודי על כל פרויקטי האופניים שקיימים בארץ ובעולם. למדנו מה החסרונות בכל פרויקט, כדי שנוכל לתת את השירות הטוב לתושבי הרצליה במסגרת הפרויקט שלנו", היא מסבירה. "בנוסף, הגשנו בקשה למשרד להגנת הסביבה לתמיכה במיזם, ולשמחתנו קיבלנו מענק בסך מיליון שקלים לפיתוח התשתיות של המיזם — כל מה שכרוך בתחנות עגינה והתקנת האופניים. לשמחתי, הגענו לשלב הסיום, יש לנו 30 תחנות מוכנות ברחבי העיר ואנחנו מצפים שלמכרז יענו חברות מתקדמות, שיציעו דגמי אופניים מתקדמים וחדישים יותר, דור טכנולוגי מתקדם יותר מהתל אופן בתל אביב, כדי לשפר את החוויה של המשתמש בתהליך".

ומה עם סלילת שבילי אופניים? בעיר אין מספיק שבילים.

"בימים אלו אנו לקראת סיום תהליך הכנת תוכנית האב לשבילי אופניים, המשלבת את הפרויקטים העירוניים והפרויקטים המשותפים עם משרדי הממשלה, ליצירת רשת שבילי אופניים שביצועם יחל כבר בחודשים הקרובים באופן המותאם לצורכי התושבים. התקבלה החלטה שבכל אזור חדש שנבנה בעיר יוקמו שבילי אופניים כחלק בלתי נפרד מהתכנון, ואנחנו מתייעצים עם ועדי שכונות בעיר כדי לדעת איפה הכי מתאים לסלול את השבילים. מדובר בתשתית מורכבת, שמבוססת על תקנים מחמירים של משרד התחבורה. התוכנית העדכנית שלנו תהיה מוכנה בזמן הקרוב, אבל מבחינה תכנונית, כבר רשתנו את כל העיר בשבילי אופניים וכבר בחודשים הקרובים יראו את התוצאות.

קודם יחל פרויקט האופניים עוד לפני שיהיו שבילים ייעודיים.

"יש היום שבילי אופניים ברחבי העיר, אבל לא מספיק. ברור לי שזה נושא שצריך לשפר ויש עוד הרבה עבודה עליו. בכל מקרה, יש פה בשורה לתושבי העיר, ואנחנו מתחילים להדביק את הפערים — אנשים היום רוכבים יותר על אופניים ובזכות המיזם, אנשים שלא רוצים לרכוש אופניים, יוכלו להתנייד באופניים במחיר סמלי בלבד. אנחנו נמצאים כבר בשלב האחרון לקראת הכנסת השירות הזה לעיר, ואין ספק שמעבר לתועלת לעיר ולתושביה, זה גם יסייע לתיירות בעיר".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו