צילום אילוסטרציה: shutterstock

בחירת נושאים שלא נלמדים בבית הספר, מנטורים מלווים מהאקדמיה ומהתעשייה ולמידה בסביבה מחקרית. אלה רק חלק  מהשינויים שייכללו במהפכה החינוכית הצפויה במערכת החינוך העירונית בהרצליה.

עיריית הרצליה הכריזה אמש (ג') על השינויים הצפויים לאחר מפגש שהתקיים השבוע בין ראש העיר משה פדלון, מחזיקת תיק החינוך וסגנית ראש העיר איה פרשקולניק ומנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום, עם נציגי הורים, מנהלים, מורים, מועצת הנוער העירוני ומפקחים ממשרד החינוך.

ד"ר נחום, הציג במפגש את עיקרי הרפורמה שכונתה "Learn from EACH other". בין השינויים המשמעותיים שצפויים בעיר, היא האפשרות שתיפתח בפני תלמידים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, ללמוד מקצועות שלא נלמדים במוסד בו לומדים. המשמעות היא שתלמידים ימשיכו ללמוד בבית ספר על פי  אזורי הרישום שלהם, אבל יוכלו בד בבד ללמוד מקצוע מוגבר בבית ספר אחר.

הבשורה המשמעותית ביותר עבור תלמידי התיכון היא האפשרות שתיפתח בפניהם לסיים את חובות הלימוד מוקדם מהמקובל, על מנת להמשיך ללימודים אקדמיים. גם כיום יכולים תלמידים לבקש לגשת מוקדם מהרגיל לרוב בחינות הבגרות, אולם כעת, מבטיחה העירייה, הדבר יוסדר ויקל על התהליך.

שינויים נוספים שצפויים הם: דגש על תהליכי למידה וירטואליים לצד פרונטליים, פיתוח הצד המחקרי והסביבתי בתלמידים כולל סיורי טבע, ליווי על ידי מנטורים מהאקדמיה ומתעשיות המחקר וגם על ידי הורים בעלי התמחות בנושאים רלוונטיים. במספר תחומי דעת תתקיים למידה רב-גילית, ללא קשר לבית הספר שבו הם לומדים או למקום מגוריהם.

לצד הפדגוגיה, מבטיחים בהרצליה לתת יותר דגש גם לנושאים חברתיים, על ידי פיתוח קהילות בלתי פורמאליות של תלמידים, הורים ואנשי חינוך, אשר יעסקו בפיתוח יוזמות ערכיות לצרכי הקהילה.

בימים הקרובים יפגשו נציגי ועד ההורים, מנהלים, מפקחים, מומחים מהאקדמיה ומתעשיות המחקר, יחד עם נציגי מועצת התלמידים כדי לגבש תהליכי עבודה ברוח הרפורמה לקראת שנת הלימודים הבאה.

"הרצליה תהיה העיר הראשונה בארץ ובעולם שתפתח את כל שערי מוסדותיה החינוכיים לקהילות עשייה בתחומים פורמליים ובלתי פורמליים לתלמידים, למורים, למנהלים, להורים ולמומחים מתעשיות המחקר ומהאקדמיה", אמר פדלון למשתתפים בכנס השבוע.

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו