צילום: יוגב עמרני עמותת "משתמשי שדה התעופה הרצליה" ומפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' הרצל בודינגר, עתרו לבג"ץ נגד שר התחבורה ורשות שדות התעופה, למתן צו על תנאי ובקשה דחופה למתן צו ביניים שלא לסגור את שדה התעופה בהרצליה. עמותת "משתמשי שדה התעופה הרצליה" מייצגת מאות טייסים פרטיים ומסחריים, מדריכי טיסה, חניכים, מכונאים, בעלי חברות ועסקים, הפועלים בשדה.

עוד ב-mynet:
ראש עיריית הרצליה: "שדה התעופה הוא מטרד"
נתניה: בית הקולנוע המיתולוגי ייסגר
תיעוד נדיר: יום עם היחידה שעוקבת אחרי עברייני מין
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet

חברי העמותה, יחד עם בודינגר, עתרו לאחרונה שוב לבג"ץ, נגד המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שר התחבורה, ישראל כץ, ורשות שדות התעופה, בעקבות הכוונה לסגור את שדה התעופה בהרצליה ב-15 באפריל 2015. זאת, מבלי שקיימת, לטענתם, חלופה מתאימה לפעילות השדה.

"בקשה זו נובעת מפאת דחיפות העניינים המפורטים בעתירה, ולנוכח הנזק הכבד והבלתי הפיך שייגרם למדינת ישראל ולציבור בכללותו, ובראשם משתמשי שדה התעופה הרצליה, חברות התעופה האזרחיות הישראליות, בעלי עסקים רבים, שכל קניינם מושקע בשדה, ומאות עובדים ומשפחותיהם, ששדה התעופה בהרצליה הוא מקור פרנסתם", נכתב בעתירה.

"הצורך בדיון בהארכת השימוש בשדה התעופה נעוץ במחדלים החמורים והמתמשכים של ממשלת ישראל וכל הרשויות האמונות על התעופה בישראל, שבעטיין לא קיימת כל חלופה אליה ניתן להעביר את הפעילות המתקיימת בשדה התעופה בהרצליה ונוכח זאת, סגירת שדה התעופה תוביל בהכרח לחיסול התעופה הכללית בישראל", ציינו העותרים.



"מטרת העתירה היא לעצור את התהליך לסגור את השדה ב-15.04 ולפעול להגשמת השדה החלופי, ואז אנחנו נעבור", אומר האלוף בודינגר. "סגירת השדה לפני שהחלופה האחרת מוכנה, מהווה נזק לתעופה האזרחית. מאות משפחות מתפרנסות מהמקום הזה ויאבדו את מקום העבודה לחינם. זה לא מתקבל על הדעת".

העותרים מבקשים להדגיש, כי עמדתם המקצועית של רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה, הייתה ועודנה, כי אין להפסיק את הפעילות בשדה התעופה הרצליה בטרם קיומה של חלופה חוקית וראויה לפעילות התעופתית הקיימת בשדה.

לטענת העותרים, רשויות אלו מודות בפה מלא כי העברת חלק מפעילות שדה התעופה הרצליה באופן חפוז, לשדות תעופה אחרים, תפגע בבטיחות הטיסה
ועלולה לגרום לאסון תעופתי. עוד לטענתם, אותן רשויות מודות, שהמדינה אינה ערוכה לקלוט את כל המטוסים משדה התעופה הרצליה בשדות תעופה אחרים, וכי לא קיים כל פתרון למכוני הבדק הקיימים בהרצליה, שבהיעדרם יקורקעו כ-200 כלי טיס באופן מיידי.

עתירה זו מתווספת לעתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי העמותה רק בחודש ספטמבר האחרון, בה התבקש בית המשפט להורות לקדם ולתכנן את שדה התעופה "עין שמר" כשדה תעופה פנים ארצי חלופי לשדה התעופה הרצליה.

ממשרד הפנים נמסר: "תשובת משרד הפנים תינתן בבית המשפט".

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה הודיע מבעוד מועד למפעילי המטוסים הפרטיים בהרצליה על הכוונה לסגור את שדה התעופה וביקשם להיערך בהתאם. מאז הוחלט על סגירת השדה, פעל המשרד למציאת חלופות להמשך פעילות המטוסים הקלים, אולם עד כה, משרד הביטחון התנגד לכל חלופה שהוצעה. משרד התחבורה ממשיך לפעול במישורים שונים למציאת חלופה מתאימה, שתאפשר את המשך הפעילות האווירית של המטוסים הקלים שפעלו בהרצליה".