פתחתי את עונת המרקים. ובגלל שעוד לא ממש קר ועוד אין שורשים כבדים של חורף, הלכתי על הגירסה הסתווית הקלילה - מרק בצל שווה. הבצל, מלבד היותו טעים בכל צורה, מכיל המון חומרים שמסייעים למערכת החיסון בהכנתה לחורף.

מרק בצל עם קרוטוני טופו וזעתר

כחצי שעה
סיר של כשלושה ליטר מרק

מה צריך?

4-5 בצלי גדולים קלופים וחתוכים לחצאי פרוסות
2 כפות גדושות קמח חומוס
כשתי כפיות מלח
קורט אגוז מוסקט
שמן זית
מים

לקרוטונים:
150 גרם טופו איכותי חתוך לקוביות קטנות
חופן זעתר טרי
שמן זית

מרק בצל. צילום: ענת לשם

איך מכינים?

מחממים סיר.
מוסיפים שמן זית בנדיבות.
מוסיפים את הבצלים ומטגנים תוך ערבוב מידי פעם עד שהבצל מתרכך ומתחיל להיות שקוף.
מוסיפים את הקמח חומוס ומערבבים.
מתבלים ומערבבים.
מוסיפים מים, מערבבים ומביאים לרתיחה
מנמיכים את האש ומבשלים כרבע שעה נוספת.

הקרוטונים:
מטגנים במחבת את קוביות הטופו ואת עלי הזעתר עד למידת הקריספיות הרצוייה.

בתיאבון.

ענת לשם - נטורופתית, בישול צמחוני וטבעוני, בעלת קליניקת מעגל החיים - מרחב נעים ומאפשר לטיפולים ופעילויות בתחומי הגוף, הנפש, היצירה וכל מה שבינהם.