הילה פרי-חזקיה | צילום: אסף פרידמן

המורה

עד לפני שלוש שנים היתה הילה פרי-חזקיה עורכת דין, ומאז היא מחנכת בבית ספר "לב טוב" בהרצליה. "עשיתי זאת מבחירה ומאהבה", היא אומרת

הילה פרי-חזקיה (32) מהרצליה, נשואה ואם לבן ובת, עשתה לפני שלוש שנים הסבה מעריכת דין להוראה, וכיום היא מחנכת כיתה בבית ספר לב טוב בהרצליה. בשנה שעברה נבחרה להוביל מסע פרסום ארצי מטעם הסתדרות המורים.

"אני מורה מבחירה ומאהבה, וגם אני נרגשת לפתוח את שנת הלימודים הקרובה. זכורה לי ההתרגשות שלי כתלמידה לקראת 1 בספטמבר — החששות, כאבי הבטן ובעיקר הציפיות הגבוהות", היא אומרת.

"הפעם ההתרגשות היא אחרת, עצומה, מתוך הבנה ברורה שאני המודל הטוב ביותר לתלמידים שלי, ולכן אני מקדישה את זמני בלהט ובתשוקה בלתי-מתפשרת לחקור, להכין ולהנגיש את החומר הלימודי בצורה הטובה ביותר לתלמידיי, עם 'קריצה' מתמדת לעולם התוכן של הילדים. המטרה היא למשוך אותם כל הזמן כלפי מעלה, מתוך הבנה ברורה שהילדים של היום הם סוּפֶּר סקרניים, דעתניים, מוכשרים וטכנולוגיים. לפני הכל, חובה עליי לפתח אצלם את הערכים ואת החושים לצדק חברתי, לנדיבות ולעזרה לזולת.

"אני גאה להיות חלק מבית ספר שלימד אותי הכל כמורה, בית ספר פורץ דרך בכל תחום ומתחדש כל הזמן, הנותן לי ולתלמידיו חופש פעולה, ואת מיטב הכלים המובילים להצלחה מעשית".

סנדרה ברקוביץ' | צילום: אסף פרידמן

הגננת

סנדרה ברקוביץ', הגננת של גן "גליל" בשכונת יד התשעה בהרצליה, היא עובדת לשעבר באלתא, ששינתה כיוון לחינוך - והתאהבה

סנדרה ברקוביץ' (43), נשואה ואם לשלושה, עובדת לשעבר באלתא (התעשייה האווירית), עשתה הסבה לחינוך לגיל הרך לפני שבע שנים. "אני מרגישה שבחרתי מקצוע עם משמעות, מבחינתי זאת שליחות", היא אומרת. עד השנה עבדה בגן טרום-טרום חובה "ברקן" בהרצליה הירוקה, והחל מהשנה תעבוד בגן טרום חובה "גליל" בשכונת יד התשעה. "ההתרגשות גדולה מאוד, כי עם כל הידע והניסיון שצברתי, מדובר באוכלוסייה אחרת, לא מוכרת, וגם בגיל אחר.

"הייתי צריכה להתאים את התכנים החינוכיים לגיל הילדים ולצרכים שלהם, וגם לעשות ארגון מחדש של הגן. הגן פועל במבנה ישן, עד השנה עבדה בו גננת ותיקה שפרשה לגמלאות. כל אחד מסדר את סביבת העבודה שלו כפי שהוא אוהב ואיך שנוח ומתאים לו. זאת ממש התחלה חדשה, אני מתרגשת מאוד ושמחה, וכבר מצפה לפגוש את הילדים. בכל שנה אני נפעמת מחדש מההשקעה הגדולה בגיל הרך - בתקציבים, בחשיבה ובחדשנות. מדהים לראות כמה עושים בשכונות כדי לקדם את האוכלוסייה כבר בגיל הצעיר, לתת לה מנוף ותנופה".