צילום: יוגב עמרני אלון (שם בדוי), תלמיד בן 11 מהרצליה, לא תיאר לעצמו שבגלל סירובו ליטול ריטלין, תתקבל החלטה להעבירו מבית הספר בו הוא לומד, לחינוך המיוחד.

עוד ב-mynet:
אמה של הילדה ששמה נקשר בפרשת מין: "התמונה המפלילה פוברקה"
האוטיזם אובחן בגיל 14: "איך לא חשבנו על זה קודם"
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

בשבוע שעבר, בעקבות ההחלטה, הוא פירסם פוסט מרגש, בו כתב: "אל תתנו לי סמים! הכול בגלל הריטלין! את הצלקות לא ניתן למרוח!!! על המכות ניתן לפסוח, אך את המילים אי אפשר לשכוח. משקפופר, הומו, מפגר, היו רק חלק מהמילים שספגתי בכיתה. פעמיים שברו לי את המשקפיים, אבל המורים תמיד האשימו אותי ולא טיפלו בילדים שהציקו לי..... ממשרד החינוך, מהמורה שלי, ממנהלת בית ספרי הקודם, מהתלמידים, מההורים שידם לחצה על הכפתור, אם טעיתם, תנסו לכפר על עוונכם. גרמתם לי עוול בל יתואר. תנו לי צ'אנס, יש בידכם את הכוח להחזיר לי את מה שלקחתם לי, את הזכות להיות ילד רגיל!!!"

משבר משפחתי
אמו של אלון, מספרת שכשבנה עלה לכיתה א' אבא שלו עבר תאונת עבודה מאוד קשה ולא נכח בבית כמעט שנה. מספר חודשים לאחר מכן נפטר אחד הדודים במשפחה ואחריו נפטר דוד נוסף. שנה לאחר מכן, כשאלון היה בכיתה ג' נפטר דוד שלישי ורצף אירועי המוות במשפחה נתן את אותותיו בבנה.

"אלון חווה חוויות מאוד קשות והיה קשה להסביר לו כל פעם מחדש את המוות", מספרת השבוע אמו. "בכיתה ג' הוא עבר משבר. הוא התחיל לעשות בעיות בבית הספר ובשנה הזאת ילדים התחילו להציק לו, זאת הייתה שנה מאוד קשה עבורו. הוא היה מתעצבן המון, מפריע בשיעורים, יוצא מהכיתה. הוא היה ילד אימפולסיבי, אבל הוא לא צריך כדורים, אלא לטפל בבעיה מהשורש ולעזור לו.

"המורה תמיד הייתה נטפלת לאלון. היא לא הבינה אותו. הוא נותר מנודה חברתי. הוא היה מגיע הביתה ונשאר לבד, לא היו לו חברים".

לדבריה, היא ביקשה סיוע מבית הספר ואת עזרתו של פסיכולוג, אבל, לטענתה, "תמיד היו אומרים לי שהפסיכולוג נועד לילדים אחרים, תמיד היו ילדים יותר חשובים. רק בכיתה ד' הצמידו לו פסיכולוגית בפעם ראשונה, אבל הטיפול לא הצליח".

תהליך האבחון
במהלך כיתה ד' אלון נדרש לוועדת שילוב וקיבל שעות פרטניות. האם מספרת כי הגיעה לשיחה עם המורה של בנה, מנהלת ויועצת בית הספר, כמו גם קצינת ביקור סעד, וזו אמרה לה, לטענתה, לתת לבנה ריטלין.

"הסתכלתי עליה ואמרתי לה 'מה? מה זאת אומרת תיתני לו ריטלין?'. אז היא אמרה לי: 'מה, גם הבן שלי מקבל'. השבתי לה שהילד שלי לא ייקח ריטלין".

"המורה שאלה אותי למה שלא אקח ריטלין ושהרבה אנשים מפורסמים ופרופסורים לקחו ריטלין והם הצליחו", מוסיף אלון.



אחרי מספר חודשים הועלה אלון לוועדת השמה ובדוח אשר כתבה המורה נכתב כי לאלון יש בעייית התנהגות. "אבל שכחו לציין שילדים לעגו לו וקראו לו 'הומו' ו'משקפופר'", אומרת האם בכעס. "אלון אף פעם לא הרביץ לאף אחד, תמיד היו מרביצים לו. ביקשו שהוא יעבור איבחון ובהתחלה לא הסכמתי, אבל לאחר לחצים שוכנעתי שיעבור אבחון פסיכולוגי. זאת הייתה טעות. נתתי להם את הצ'אנס לתייג אותו".

באבחון של אלון נכתב, כי יש לו הפרעות קשב ואז גם הופיע נושא הטיפול התרופתי. "זו לא מחלה בעיניי, זה משהו שהמציאו אותו. פעם לא היה את זה? פעם לא היו מפריעים?", שואלת האם.

"ההבדל הוא שפעם היו מורות שהיה אכפת להן מהילדים, לא מורות שרוצות שהילדים ישבו כמו בובות בכיתה. אחרי שהגיעו תוצאות האבחון קראו לי להגיע לשיחה בוועדה ושאלו אותי אם אני מוכנה לתת לאלון טיפול תרופתי. אמרתי להם שלא, שייתנו לנו צ'אנס, שאני מוכנה לטפל בו בכל דרך אפשרית, אבל הם לא הסכימו ואמרו שאחכה למכתב תשובה".

במכתב שקיבלו האם ובנה נכתב, כי אלון צריך לחכות לשיבוץ שלו לשנה הבאה, לכיתה ה'. "הבנתי שככל הנראה הולכים להעביר את אלון בית ספר, אחרת לא הייתי צריכה להמתין לשיבוץ. הגשתי ערעור ויומיים לפני תחילת שנת הלימודים קיבלתי מכתב שבישר שאלון שובץ לחינוך המיוחד.

"בעלי לא הסכים בכלל שהוא יתקרב לבית הספר הזה, אבל אמרתי לעצמי שאני חייבת להיות מוסרית ובתור אמא לשלוח את הילד שלי לבית ספר, שהוא חייב להיות במסגרת ואני אעשה את כל מה שצריך בינתיים".

נעשה לי עוול
האם מספרת כי רק לילה לפני תחילת השנה נודע לבנה על המעבר לבית הספר החדש והוא התעלף בידי אחיו. "כשאלון הגיע לבית הספר הוא פחד נורא, הוא לא רצה להישאר שם ובכה המון", מספרת האם בכאב. "הוא ביקש ממני לבוא איתו לבית הספר כל יום".

בקשתו של אלון היא רק לחזור לבית הספר הקודם. "למרות הנידוי שחוויתי, הייתי רוצה לחזור לבית ספר רגיל ואפילו לחזור לבית הספר הקודם", הוא אומר השבוע.

"אני לא אוהב ללכת לבית