בעוד כשבוע יככבו משה איבגי, אושרי כהן, אפרת גוש, רננה רז, לוסי אהריש, פותנה ג'אבר, אורי בנאי, מירה עוואד, שלמה וישינסקי ועוד, על המסך שלכם לפרסומת קצרה על דו קיום מטעם עמותת "אפשר אחרת". העמותה, מפגישה בין ילדים יהודים לערבים כבר בגיל הגן כדי להרגילם לדו קיום והבנה שכולם שווים, בלי קשר לגזע או דת.

עוד ב-mynet:
מחכים לקבורה אזרחית: "המוות מפריד בינינו"
בית ספר אחד, חמישה מקרי אלימות ביום
בואו להצטרף לעמוד "ידיעות השרון" בפייסבוק

מאחורי הפרסומת עטורת הכוכבים, לא עומד משרד פרסום או יחסי ציבור גדול, גם לא אנשים מוכרים בברנז'ה, אלא חמש סטודנטיות בשנה ג' לתקשורת מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. עינת שפיר (25) מרעננה, שני בן שם (25) ממושב משמרת, שיר אייל בת 26 מתל אביב, מור שמיר (22) מהרצליה וגאיה רז (23) מהרצליה, קיבלו לידיהן את העמותה ברשות המנכ"לית ד"ר תקוה ברכה, שעד כה לא זכתה לחשיפה רבה במדיה על אף שהיא קיימת מאז שנת 1998.

בסרטון בן הדקה אותו יצרו ביום צילום אחד, ביום רביעי שעבר באולפני המכללה, יסבירו לצופים האמנים והזמרים המפורסמים כיצד אפשר באמת ללמוד מהשונה ולחיות יחדיו יהודים וערבים בלי כעס, בלי דעות קדומות, ובקיצור, אחרת. "המטרה שלנו בקמפיין כולו היה שאנשים יראו יוצרים יהודים וערבים מוכרים שבאים בזרועות פתוחות למען המטרה הנעלה - שילדים ילמדו כבר מגיל צעיר שאפשר לחיות ביחד", הן טוענות.

רוקמים קמפיין
בעזרת המרצים והמנחים שלהם בראשות ראש החוג, ד"ר יריב בן אליעזר, פנו החמש לבדוק כיצד אפשר לקדם עמותה שלמעשה מעולם לא קיבלה יחסי ציבור מאסיביים בתקשורת. "בהתחלה לא ידענו על העמותה הזו יותר מדי", מודה שמיר, "התחלנו לעשות תחקיר, נפגשנו ביחד בבתים כדי לבנות אסטרטגיית שיווק שלמה שכוללת מעטפת של יחסי ציבור בכל ערוצי התקשורת והמדיה, החל מעיתונות מודפסת, דרך עיתונות מקווננת, הרשתות החברתיות שבהן אנחנו מנהלות את העמודים שלהם וכלה כמובן ביוזמות כמו הפרסומת הזו".



במסגרת עבודת התחקיר, השתתפו הבנות במפגשים שמנהלת העמותה בין ילדים יהודים לערבים ולמדו מקרוב את הדינאמיקה שנוצרת. בו זמנית החלו לחשוב על קמפיין טלוויזיוני שיכול לעורר מודעות לעמותה, ולמרות שלא שיערו לרגע שכמות כה גדולה של מפורסמים ישתתפו בו, כבר פנו לערוצי הטלוויזיה כדי שיפנו להם זמן שידור כחלק "מזמן קהילה", דקות מיוחדות הנמצאות בחלק מהפסקות הפרסומות בפריים טיים הישראלי שמיועדות לפרסום עמותות. "הפניות נעשו עם הרבה כוח ואמביציה, אבל זכינו מהר מאוד במשבצות שידור לאחר שהראינו להם מה אנחנו מתכוונות לעשות", נזכרת שמיר.

במקביל הן קיבלו אור ירוק מצד ראשי העמותה לפרויקט, "ישבנו כאן בחדר הישיבות של המכללה", נזכרות השלוש, "היו פה הקודקודים שלהם, בראשות ד"ר תקוה ברכה, והייתה התרוממות רוח מצד אנשי העמותה על כך שסוף כל סוף העמותה נחשפת לתקשורת בצורה כל כך משמעותית".

במשך חודש ימים ניהלו הבנות משאים ומתנים מהירים עם כוכבים שונים בארץ לגבי האפשרות שהם ישתתפו בפרסומת. בניגוד למקובל, לדבריהן, הן לא חילקו ביניהן את המעמסה או את התפקידים, עדכנו זו את זו בקבוצת הווטסאפ שעובדת ללא הרף גם תוך כדי הראיון הזה, ענו למיילים של מפורסמים שביקשו הבהרות ועשו את מה שרבים במכללה כלל לא האמינו שניתן: להרים הפקה ענקית, עטורת סלבס בתוך חודש.

"ברור שהיו חששות לאורך כל הדרך", מספרת רז, "אפילו ביום הצילום עצמו אתה חושש האם כולם יגיעו? האם יהיו בעיות? אבל כל כך שמחנו והתרגשנו. כולם היו כאן, העלו תמונות לאינסטגרם, אפילו הדיקן הגיע לאולפן לראות מה קורה וחלק לנו מחמאות".

האמן הראשון שהסכים להצטרף היה משה איבגי הוותיק, שהיה למעשה, הסלב הראשון שאליו הן פנו. "כתבנו לו הודעה בפייסבוק", נזכרת רז, "ותוך שעתיים כבר דיברנו איתו בטלפון. הוא שמח לשתף פעולה ומשם קיבלנו למעשה את הכוח להמשיך הלאה. עשינו זאת בשלושה מישורים, שלחנו הודעות בפייסבוק למפורסמים שרצינו, דיברנו עם הסוכנים שלהם וכן גם דרך חברים. בכל פעם שמישהו הצטרף הוא דירבן סלב אחר. איבגי למשל, דירבן כל הזמן. רצינו שיגיעו ליום הצילומים לפחות עשרה ולבסוף הגיעו 16.

"אנחנו מרוצות. בחיים לא חשבנו שנוכל להרים את זה בכזו היענות. הם באמת השתדלו. היו כאלו שבאו חולים או בין הצגות ומאוד דאגנו לעמוד בזמנים".

לדבריהן, היו מפורסמים שאליהם היה יותר קשה להגיע מאחרים, "היו כאלו שקשה להשיג אותם טלפונית", טוענת שמיר, "אבל גם מי שלא יכול היה לדבר שלח סמס להתקשר לאחר מכן". גאיה, מי שבפועל מובילה את החבורה, מוסיפה כי הדרכים להגיע אל המפורסמים היו מאוד מוגבלות ולא כולם ענו "כן" מיד. "היו כאלו שאמרו: דברו עם הסוכן שלי, אבל לא נתנו להם לברוח והמשכנו להט