החלטת משרד החינוך להפוך את בית הספר "אופק" בהרצליה לבית ספר לילדים אוטיסטים בלבד, הובילה להוצאה מהמסגרת של חמישה תלמידים בכיתה ה', בעלי מוגבלות שכלית שלומדים כבר שלוש שנים במקום. ההורים מתקשים להשלים עם ההחלטה ובימים אלו פנו לאגודת אקי"ם שמסייעת להם מול משרד החינוך בדרישה להשאיר אותם בבית הספר. "זו החלטה קשה שתפגע בילדינו", אמרו ההורים, שמסרבים לקבל את הצעת משרד החינוך להעביר את ילדיהם לבתי ספר בתל אביב.

עוד ב-mynet:
אם לילד אוטיסט: "בני הופקר מחוץ לגן הילדים"
איך משפחה בת שבע נפשות מתגוררת בדירת חדר וחצי?
בואו להצטרף לעמוד "ידיעות השרון" בפייסבוק

הדבר נודע להורים לאחרונה כשקיבלו מכתב מבית הספר לפיו משרד החינוך החליט להפוך את בית הספר למוסד לאוטיסטים בלבד, וכי עליהם למצוא בית ספר אחר משום שבית ספר "אופק" לא יוכל יותר לתת מענה לאותם ילדים. "זה תירוץ לא מבוסס", אמרה השבוע סמנכ"לית אקי"ם, עו"ד שירלי גלאור, שנפגשה השבוע עם ההורים בניסיון לפתור את המצב. "עד היום המורים לימדו ילדים מוגבלים שכלית ועכשיו פתאום הם לא יודעים".

ההורים נדהמו מהמכתב. עבורם זוהי מסגרת מצוינת עבור ילדיהם, בעיקר משום שמדובר בבית ספר עם אג'נדה חינוכית שמשלבת קהילה עם עבודה טיפולית באמצעות בעלי חיים. "אנחנו קבוצת הורים לחמישה ילדים שלא מוצאים מסגרת לילדינו לשנה הבאה, משום שאין בתי ספר באזור בו אנו גרים. קיים רק בית ספר אחד, 'צורי' בתל אביב, והוא לא עונה לדרישות שלנו", אמרה אחת האימהות.



ההורים נסערים מההחלטה ומבקשים עזרה: "אנחנו מעטים נכון, משום שמוגבלות שכלית הולכת ונעלמת לעומת אוכלוסיית האוטיסטים שגדלה, אבל אנחנו לא אשמים. לא ייתכן לקבל אותנו מתי שרוצים, ולזרוק כשלא רוצים. גם ילדינו זקוקים למסגרות כמו כל ילד אוטיסט. אפשר לשלב כמה לקויות באותו בית ספר, אבל למה לזרוק? אני מבקשת, עיזרו לנו שנוכל גם אנחנו לחיות ולגדל את ילדינו בנחת ובכבוד", הוסיפה האם המודאגת.

לדבריה, בית הספר 'אופק' בו לומדת בתה כבר ארבע שנים, הוא מצוין ונותן מענה לכל צריכה. "יש כאן הרבה פעילויות ונותנים לילדים מעל ומעבר", היא אומרת, אבל עכשיו לוקחים לנו את כל זה ברגע".

משרד החינוך הציע להורים לדבריהם חלופה אחרת בתל אביב, אולם לטענתם מדובר בירידה ברמה. "הציעו לנו מסגרת אחרת בתל אביב, אבל זה רחוק, ללא
דרכי גישה, וגם מצריך הפרדה של התלמידים. מרחיקים אותם מהקהילה ומבודדים אותם מהחברה בדרך זו. לילדים כאלה מאוד קשה להתאקלם מחדש. המעבר הזה לא יעשה להם טוב. לצערי, מדובר בשיקול כלכלי בלבד על גבם של הילדים", הוסיפה האם".

עו"ד גלאור הוסיפה: "טרם נמצאה מסגרת חלופית לילדים. זו כיתה של שמונה ילדים שלמדו בבית ספר במשך שלוש-ארבע שנים וכרגע לא מוצאים להם פתרון. לא ברור מדוע נפלה החלטה זו. התלמידים רוצים להישאר בבית הספר, בוודאי ילדים מוגבלים שכלית. יש משמעות לתהליך העקירה שלהם. המעבר עלול לפגוע בהם ועל פניו נראה כי המהלך הזה נעשה לטובת המערכת ולא לטובת הילדים".

ממשרד החינוך נמסר: "על מנת לאפשר טיפול טוב ונכון יותר בתלמידים, הוחלט להפוך את בית הספר לבית ספר לתלמידים אוטיסטים. במסגרת ההחלטה ועל מנת להקל על התלמידים, הוחלט להעבירם למסגרות חלופיות מצוינות שנמצאו עבורם בגוש דן. מרגע שיבוצם בבתי הספר החדשים, ילוו התלמידים על ידי מפקחי משרד החינוך שידאגו לקליטתם המהירה והמלאה".