תחנת המוניות הגדולה ביותר בישראל, מוניות "הקסטל", נכנסה לאחרונה להרצליה והעלתה את חמתם של נהגי המוניות המקומיים שטוענים כי פרנסתם נפגעת. החודש זכתה החברה במכרז תחנת הרכבת בעיר ועתידה לפעול במקום החל מחודש אוגוסט הקרוב, זאת לאחר שלפני מספר חודשים זכתה במכרז ניהול תחנת המוניות באזור התעשייה בעיר, שיצא מטעם העירייה.

עוד ב-mynet:
בגלל אופנועי הים: "מונעים מאיתנו את מקום הגלישה הטוב בארץ"
הרכב הגנוב נמצא: המשטרה שכחה להודיע לבעליו
בואו להצטרף לעמוד "ידיעות השרון" בפייסבוק

"זה לא בסדר שראש העיר מכניסה לכאן תחנה של 500 מוניות במקום לדאוג לתחנות המקומיות הקיימות", מתלונן נהג המתגורר בעיר. "אנחנו יושבים 16 שנים באזור התעשייה והעירייה מנשלת אותנו משם בעד כמה אלפי שקלים. בינתיים הקליינטים נאמנים לנו ואני מקווה שיהיה בסדר, אבל זה לא עוזר ש'הקסטל' באו, זה רק מזיק".

תחנת "הקסטל", שקיימת כבר 60 שנה, פועלת כיום כאגודה שיתופית ומונה כ-100חברים ו־530 מוניות. מי שעוקבים בדריכות אחר כניסת החברה לעיר הם כאמור נהגי המוניות המקומיים, שכעת מפנים אצבע מאשימה כלפי העירייה.

"אני מרגיש שזה פוגע בנהגי המוניות בעיר. אם היום תהיה לך חנות מכולת ויפתחו עוד שתי מכולות לידך, זה לא יפגע בך? זה היה מכעיס אותי פחות אם הייתי רואה עוד עיר בארץ שעובדת בשיטה הזו, של להכניס תחנות מבחוץ. אם הייתי חבר תחנה אולי הייתי פונה לעירייה בנושא, אבל אני שכיר", מציין נהג אחר.

כבר 9 שנים שפועלת תחנת מוניות "הקסטל" מחוץ לגבולות תל אביב. אזור העבודה העיקרי של החברה משתרע בין נתניה, חדרה ועד לראשון לציון. בנוסף, מסיעה החברה את כל עובדי "אל על", בהם עובדי התחזוקה והצוותים. "היקף העבודה שלנו הוא מאוד גדול ומזמן יצאנו מתחום גבולות תל אביב", אומר השבוע אלכסנדר להב, מנהל תחנת מוניות "הקסטל".

מה הניע אתכם להיכנס עכשיו להרצליה?
"לפני שהגענו להרצליה ניסינו לגשת למכרז ברעננה, אבל לא זכינו. הפעם כן זכינו במכרז וכך הגענו לעיר, פחות או יותר".

לדברי להב, הטענות כי כניסת החברה מהווה פגיעה בפרנסת הנהגים המקומיים, אינה נכונה. "לא לקחנו פרנסה של אף אחד ואנחנו גם לא לוקחים
מדי יום מכרזים. אף אחד לא בא לפה משום כוונה רעה. הנהגים מהרצליה שהרגישו צורך להצטרף התקבלו בזרועות פתוחות, ואף קיבלו מחירים הרבה יותר נמוכים מאשר חברי התחנה שעובדים כיום. ההאשמה הזאת מגוחכת. אנחנו לא רבים עם אף ואין מלחמות".

להב רואה בכניסת מוניות הקסטל להרצליה חלק מהליך הקידמה היוצר תחרות ומקשה על בעלי העסקים הקטנים. "קמו סופרים בכל הרצליה והסביבה וכל המכולות גם נתקלו בקושי ובבעיה, אבל זאת לא סיבה שלא יהיו סופרים בהרצליה", הוא אומר. "כנראה שזה חלק מהחיים. גם לנו יש תחרויות מאוד קשות ואין מה לעשות".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מכרז עירוני הוא פתוח לכל מציע, ללא הגבלה של מקום מגוריו, וכך פעלנו גם במכרז המוניות".