גולשי הים בהרצליה, שגלישתם בחוף הסירות נאסרה כאמור בשלוש השנים האחרונות בשל פתיחתו לבעלי סירות ואופנועי ים בלבד, תלו תקוות רבות בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי השבוע. על פי ההצעה שהייתה אמורה לעלות בישיבה יוקצה שרוול ברוחב של 20 מטר עבור האופנוענים, ממנו הם ייצאו אל מעבר לשובר הגלים, ואילו יתר שטח הים שיתפנה יושב לגולשים ולמתרחצים. בסופו של דבר הישיבה הסתיימה בלא הישג של ממש וראש העיר, יעל גרמן, הפנתה אותם לחברה הכלכלית, שאמונה על החוף.

עוד ב-mynet:
חוף הנכים אינו נגיש לנכים?
פקחי העיריה: הכניסה לחוף עם כלבים - אסורה
בואו להצטרף לעמוד "ידיעות השרון" בפייסבוק

לפני שלוש שנים החליטה עיריית הרצליה, יחד עם החברה הכלכלית, לסגור את חוף הסירות לרחצה ולגלישה, על מנת לאפשר לבעלי סירות ואופנועי ים מקום גישה נוח ובטוח לצאת ממנו אל הים, וזאת בתמורה לתשלום חודשי נאה. ההכנסות הכספיות כנראה לא עניינו במיוחד את הגולשים שרק רוצים לשוב לחוף, שבעיניהם נחשב למקום גלישה אידיאלי. במהלך השנים האחרונות הגולשים נכנסים למים למרות האיסור, ולמרבה האבסורד הם רק מגבירים בכך את הכנסות העירייה, שכן הגלישה האסורה עולה להם בדרך כלל בדוחות בגובה של עד 450 שקל, המחולקים בידי פקח

כל גל מרצדס
"מי שלא גולש כנראה לא יבין על מה כל המהומה", אומר שחר סולמיאניק, גולש גלים שהגיע להפגנה מגבעתיים. "מהצד זה בטח נראה לאנשים כאילו אנחנו סתם נלחמים על עוד חוף בגלל שסגרו לנו אותו, אבל מי שבאמת מבין בגלישה יודע שדווקא אותם 200 מטר שנמנע מאיתנו להגיע אליהם, נחשבים למקום הגלישה הטוב בארץ.



"מדובר בגן עדן לגולשים, מהסוג שאפשר היום למצוא רק בחו"ל או בחוף שצמוד למרינה. מה שקורה זה שבגלל שובר הגלים של המרינה ומבנה החול בקרקעית הים שם, נוצר מצב שבו הגלים שאפשר לתפוס הרבה יותר ארוכים מכל מקום אחר בארץ כי הם נשברים לאט. אפשר לומר שבזמן שבכל מקום אחר בארץ אנחנו רוכבים על גלים של 'סוסיתא', שם כל גל הוא 'מרצדס'. לכן החוף הזה תמיד מלא בגולשים מכל הארץ שבאים ליהנות מהגלים הייחודיים שלו".

בעוד שבחדר המליאה התכוננו חברי המועצה להתחיל את הדיון, בחוץ נאבקו עשרות הגולשים במאבטחים שלא איפשרו להם להיכנס לאולם. לבסוף, פנה האחראי על הביטחון במקום למוביל ההפגנה, אייל בוטבול, וסיכם עמו שרק שישה נציגים, שעל זהותם הגולשים יחליטו, ייכנסו לישיבה. עשרים דקות אל תוך הישיבה, מגיע הרגע לו חיכו הגולשים. חבר המועצה דרור עזרא העלה שאילתא הנוגעת לכמות הכסף שמרוויחה העירייה מהכנסות החוף ובנוסף הוא העלה הצעה לסדר, בה ביקש ממועצת העיר לדון מחדש בכל נושא החוף הדרומי.

על פי הצעתו, תיבנה רמפה במרינה, דרכה יוכלו בעלי אופנועי הים להיכנס למים. כמו כן, במקום 200 המטר המוקצים להם כיום כדי להיכנס לים, ייבנה שרוול ברוחב 20 מטר בלבד שייצא מהמרינה לים ויוצב בצמוד לשובר הגלים. כך יוכלו בעלי אופנועי הים לצאת אל השטח הפתוח דרך השרוול, ושאר האזור יהיה ריק מאופנועים ויושב לרוחצים ולגולשים.

הצעתו של עזרא התקבלה במחיאות כפיים מצד ששת הגולשים שנכנסו לישיבה, אך גרמן, שרצתה להרגיע את הרוחות, הציעה להוריד את הנושא מסדר היום,
בטענה שהאחריות על חלק זה של החוף אינה בידי העירייה, אלא באחריות החברה הכלכלית שמנהלת את המרינה. מחוץ לאולם חיכו עשרות הגולשים שלא אושרה כניסתם, וכששמעו מנציגיהם את הצעתה של גרמן, החלו בדיון ער לגבי דרישותיהם העתידיות במשא ומתן.

אחד הגולשים העלה הצעה דומה לזו של עזרא, לפיה ייבנה שרוול כניסה לים עבור האופנוענים שיוצב הרחק משובר הגלים, שלידו ההנאה מהגלישה מובטחת. ההצעה מתקבלת באהדה רבה על ידי שאר הגולשים שטוענים שכך ניתן יהיה לפתור את הבעיה במהירות.

מהחברה הכלכלית בהרצליה נמסר: "הדרישה להעתיק את אופנועי הים והסירות למתחם בני הרצליה במרינה אינה מציאותית מסיבה בטיחותית בלבד. אופנועי ים לא יכולים לנוע במקום שבו שטים שייטי בני הרצליה ללא סיכון חיים ולכן זה אינו ריאלי.

גולשי הגלים יכולים להשתמש גם בחופים אחרים בהרצליה ובסביבה, שאינם חופי רחצה מוכרזים. לחובבי גלישת הגלים יש אפשרויות מגוונות. לעומת זאת, חובבי הסירות, הקטמרנים ואופנועי הים מסתפקים אך ורק בחוף הסירות. זהו החוף היחיד בגוש דן אליו אפשר לרדת לים עם אופנועי ים".