בעיריית הרצליה החליטו ליישם פיילוט מיוחד, שמטרתו לנקות את רחובותיה של הרצליה פיתוח. במסגרת הפיילוט מתבקשים תושבי רחוב וינגייט להזיז את רכבם פעמיים בשבוע מצד אחד של הרחוב לצידו השני. נשמע מוזר? גם לתושבים שנאלצים להתמודד עם זרם בלתי פוסק של דוחות חנייה ואפס מענה בנושא מטעמה של העירייה. "עיריית הרצליה החליטה לייעל את ניקיון העיר באמצעות מודל הקיים בחו"ל. לשם כך התחלנו בפיילוט ניסיוני של איסור חנייה בשני צידי רחוב וינגייט לסירוגין - על מנת שמכונת הטיטוא תוכל לנקות את הרחוב כראוי ללא הפרעה", מסבירים באגף שאיפ"ה בעיריית הרצליה.

מצוקת החנייה:
חולדאי חנה שלא כחוק - אך לא יקבל דו"ח
מחירי החניה עלו בעשרות אחוזים
גם לכם אין איפה לחנות? אצלנו בפייסבוק יש לכם מקום

במכתב שנשלח לבתי התושבים ברחוב פורטו הוראות החנייה החדשות, לפיהן בימים ראשון ורביעי בין השעות 13:00-10:00 אסורה החנייה בצד הרחוב עם מספרי הבתים הזוגיים, ובימים שני וחמישי, בצד הרחוב בו הבתים האי זוגיים. למי שמכיר ולו במעט את רחוב וינגייט ואת הרחובות הסובבים אותו, בוודאי נשמעת ההנחיה החדשה רחוקה מלהיות בת ביצוע, שכן בין רחובות הרצליה בכלל, ורחובות מערב העיר בפרט, נחשב וינגייט לעמוס ביותר בכל הקשור למקומות חנייה, וגם מגרשי חנייה בתשלום נדיר למצוא בסביבה.

"המשמעות של ההנחיות הללו היא שתושבי הרחוב, שחלקם הגדול מתגוררים בו כבר שנים, נדרשים להזיז את רכבם ארבע פעמים בשבוע מצד אחד של הרחוב לצד השני", מסביר רון בן שחר (38), המתגורר ברחוב. "זה רחוב שגם ככה אין בו חנייה ביום יום. לא ברור לנו לאן העירייה רוצה בדיוק שנזיז את הרכבים".

את תהיותיו שלו ושל תושבים נוספים ניסה בשבועות האחרונים בן שחר להפנות לעירייה, ולשם כך אף שלח מכתב שמוען כמעט לכל גורם אפשרי, החל מראש העירייה, יעל גרמן, דרך כל מנהלי האגפים והמחלקות ועד לכל חברי מועצת העיר. "פרט לחבר המועצה ירון עולמי, שמנסה לעזור בנושא, לא קיבלתי אפילו התייחסות אחת", מספר בן שחר. הוא מדגיש כי הדבר חמור עוד יותר בהתחשב בעובדה שפקחי העירייה טורחים להגיע מדי יום לרחוב ולחלק שורה של דוחות חנייה, כאשר כל אחד מהם על סך של 165 שקלים.

"הם קוראים לזה פיילוט ניסיוני. מן הראוי היה שכמו בכל ניסוי אחר, ייתנו לתושבים זמן להתרגל ולהסתגל לשינוי", אומר בן שחר. "אבל עיריית הרצליה, כבר למחרת משלוח המכתב לתושבים, החלה לחלק דוחות. האבסורד הוא שכשקיבלתי את הדוח הראשון, התקשרתי לעירייה והשיבו לי שיש שביתה, ולכן לא יכולים לתת לי מענה. שירות אין, אבל דוחות יש".

תושב נוסף ברחוב סיפר השבוע כי גם נושא הניקיון שלשמו הוחלט על השינויים בהסדרי החנייה, רחוק מלהשביע רצון. "לפי הדרישות של העירייה, ארבע פעמים בשבוע אמור לעבור רכב ממונע ולנקות את הרחוב. מאז שהודיעו על כך, אני משתדל לבדוק אם זה באמת קורה. נתקלתי פעמיים במנקי הרחוב. פעמיים בלבד בתוך חודש שלם של טרטור שאנחנו התושבים נאלצים להתמודד איתו, ואלפי שקלים של דוחות שחולקו. ההתנהלות של העירייה מגוחכת".

חבר המועצה ירון עולמי, המלווה את התושבים במאבק ציין השבוע כי "נושא החנייה במערב העיר הפך כבר מזמן לפארסה אחת גדולה, ונדמה שהדברים נעשים בזלזול וללא שיתוף או הסכמת התושבים".

מעיריית הרצליה נמסר: "כפי שנהוג במקומות רבים בעולם ובמטרה לנקות את הרחוב, הוחלט לבקש מהתושבים להזיז את רכבם פעמיים בשבוע, על מנת שניתן יהיה להיעזר במכונת הטיאוט לניקיון גם במקומות בהם מצטברת פסולת כאשר רכבים חונים. הוצבו שלטים בכל האזור וחולקו מנשרים לתושבים. זהו תהליך נסיוני למען התושבים. אנו באמצע הפיילוט, ובסופו נדע אם הצליח".