הסטודנטים שחזרו בשבוע שעבר ללמוד במרכז הבינתחומי בהרצליה, הביאו איתם גם הרבה מטרדי רעש ותחבורה, שהסובלים מהם הם בעיקר תושבי האזור. משנה לשנה עולה מספר הסטודנטים במוסד והשנה לומדים בו 5,741 איש.

מספר הסטודנטים ומכך גם מספר כלי הרכב באזור, עולה, אולם איש לא טורח להכשיר עבורם עוד שטחי חנייה, או לפחות לנסות לפתור את מצוקת החנייה שהפכה כבר מזמן לבעיה בטיחותית קשה. אינספור הכניסות והיציאות אינן מסומנות, מכוניות חונות על המדרכות וחוסמות גישה להולכי הרגל ושכנים זועמים על הפקקים ומטרדי הרעש. במרכז טוענים, כי העירייה הבטיחה להקצות להם שטח נוסף שעשוי לפתור את מצוקת החנייה, אך בעירייה בחרו להתעלם מהטענה.

"בשעות הבוקר עוד אפשר למצוא כאן חנייה. הבלגאן האמיתי מתחיל בשעה 12:00 בצהריים", מסבירה ג', סטודנטית הלומדת במרכז. "מהשעה הזו, מי שמגיע עם הרכב מגלה מהר מאוד שבתוך החניונים אין כבר מקום, ואז הכל הופך למותר. סטודנטים מחנים איפה שבא להם וחוסמים נתיבים. הם מחנים ממש על מכוניות אחרות, כך שאי אפשר להזיז את הרכב אפילו ס"מ. כל השטח חסום על ידי מכוניות ואי אפשר אפילו לחצות את הכביש".

מבדיקה שערכנו עולה כי עד לשעות הערב המאוחרות עמוס חניון הבינתחומי עד אפס מקום ומרבית הנהגים מחנים באופן חופשי על שולי הדרכים סביב, באופן שחוסם כמעט לחלוטין את האפשרות לזהות בחשיכה הולכי רגל. במקביל, מתחם החניון כולו איננו מסומן, המכוניות חונות בכל חלקה פנויה ולא ברור מהיכן מותרת הכניסה לחניון ומהיכן היציאה.

מרבית התלונות בנוגע לחנייה היו נשארות בגבולות המוסד החינוכי, אך לאחרונה אי הסדר במקום החל לפגוע גם בתושבים המתגוררים סביב. "החיים שלנו השתנו ולא לטובה", סיפרה השבוע תושבת רחוב נתן אלתרמן הסמוך למרכז, "מספר המכוניות כאן גדל באופן משמעותי, הכבישים כבר שנים לא שודרגו ובטח שלא נערכו לקלוט את כמות המכוניות.

"בונים עוד בניינים וכמעט שלא מטפלים בנושא התחבורה. זה סיוט שמתחיל כבר מוקדם בבוקר, יציאה לכיוון תל אביב שבעבר הייתה אורכת עשר דקות פתאום מגיעה לחצי שעה. בערב זה הרבה יותר גרוע, על כביש אחד עם נתיב נסיעה בודד לכל כיוון מצפים מאלפי מכוניות לנוע".

במרכז הבינתחומי מפנים את האצבע המאשימה לעירייה. "בשנת 94' עם הקמת המרכז התחייבה עיריית הרצליה להקצות למוסד שטח של 100 דונם. התחייבות זו לא קוימה. כאשר היא תקוים, ייפתרו כל בעיות החנייה".

מהעירייה נמסר: "מדובר בחניון של המרכז הבינתחומי שעבר אישור תימרור ועדת תנועה. האחריות לתקינות הסימונים על בעל החניון".