לראשונה בישראל מתקיים בימים אלה מתקיים אירוע "מובמבר" (אירוע במהלכו מגדלים גברים שפם ומגייסים כספים למטרה חברתית) בבית הספר הבינלאומי במרכז הבינתחומי בהרצליה. האירוע מתקיים בזכותו של הסטודנט, אדם ואן הירדן, שהחליט "להרים את הכפפה" וביחד עם אגודת הסטודנטים של הבינתחומי החלה גם בישראל להתקיים תחרות "מובמבר" כמו ברחבי העולם.

בשנים האחרונות הפכו חגיגות "מובמבר" לאירוע מוכר וידוע הנערך ברחבי העולם במהלך חודש נובמבר, שבמסגרתו מעלים מודעות למטרה חברתית
ומגייסים כספים בדרך מקורית: במשך חודש שלם מגדלים גברים שפם ואילו חבריהם תומכים בהם כספית ומשמשים כספונסרים במטרה ולעודד אותם להמשיך ולגדל את השפם. ומכאן גם השם "מובמבר" (שפם באנגלית).

במסגרת התחרות, יגדלו המתחרים שפם, והכסף שייתרם על ידי חבריהם יועבר בסוף חודש נובמבר לעמותת "עלם", המסייעת למאות אלפי בני נוער במצבי סיכון ומצוקה.

בארצות הברית למשל, מתמקד הקמפיין בהעלאת המודעות בקרב גברים לסרטן, ואילו כל מדינה בוחרת למעשה נושא חברתי אחר שלמענו מגדלים המשתתפים את השפם הארוך. בסוף החודש מגלחים המתחרים את השפמים ומעבירים את כל הכסף שקיבלו למען המטרה הראויה.

"הרבה אנשים הרימו גבה בהתחלה כאשר הם שמעו על התחרות", מספר ואן הירדן, "אבל ככל שעובר הזמן דף הספונסרים שלי מתמלא ועד כה השפם שלי הצליח לגייס למעלה מ-1,200 שקל".

לדברי ואן הירדן, "התחרות הולכת ותופסת תאוצה וכרגע ישנם 15 מתחרים. אנו מקווים לאסוף סכום כסף מכובד שיצליח להעניק לבני נוער הנמצאים בסיכון, בגדים חמים לחורף. אם אצליח בכך אני מבטיח שאמשיך ואגדל את השפם במשך כל השנה".

עמרי אריאב, רכז יוזמות הסטודנטים באגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי מוסיף: "מדובר ביוזמה שבאה מהסטודנטים ויצאה לפועל בזכות האמביציה, הנכונות והרצינות שלהם. אגודת הסטודנטים שמה לה למטרה לעזור ולקדם יוזמות סטודנטים מתוך ראייה כי מדובר בציבור צעיר, תוסס עם פוטנציאל. לא משנה עד כמה מקורית היוזמה, הרעיון בבסיסה הוא השורה התחתונה - התגייסות הסטודנטים במרכז הבינתחומי כציבור הסטודנטים המוביל במדינת ישראל למען החברה, הקהילה והמדינה".