הרצליה מצטרפת לשני פרויקטים תחבורתיים חדשניים שנועדו להקל על העומס התחבורתי בעיר, ביציאות מהרצליה ובכניסה אליה. מדובר בפרוייקטים אשר נועדו להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית ושיתופית ובתוך כך – להקל על העומס התחבורתי בצווארי הבקבוק של העיר.

כך למשל במסגרת פרוייקט "נתיבים מהירים" יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון, דרך ת"א, הרצליה ונתניה, כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים, אשר יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים.

כמו כן - בנקודות הכניסה לנתיבים המהירים, יוקמו 5 חניוני ענק "חנה וסע", לרבות חניון בשפיים, אשר יכללו סך הכל כ- 24,000 מקומות חניה, כך שמדי יום עשרות אלפי אנשים יוכלו להיכנס לאזורי התעסוקה בשאטלים מהירים, נוחים וללא תשלום, כאשר מכל חניון יצאו 5 קווים ליעדים שונים בתל אביב, בתדירות גבוהה מאד  בשעות השיא. הנתיבים המהירים ישמשו גם לנסיעות שיתופיות.

מפת האופנידן. שביל השרון: צילום: אתר ynet

יש לציין כי חברת נתיבי איילון מתחייבת לשפר במימונה את השפה הגיאומטרית של הרחוב בהם יסללו הנתיבים המהירים  ותתן מענק בגובה 15% מעלות הפרוייקט לטובת תשתיות תחבורתיות נוספות שיוקמו בתחומי העיר.

יש לציין כי הרצליה צפוייה להיכנס לפרוייקט כבר ברבעון השני של 2020.

הפרוייקט השני הוא מה שנקרא פרוייקט אופנידן, במסגרתו יסללו כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון, אליהם יתחברו שבילי האופניים העירוניים של הרצליה. נתיבי האופניים ייבנו ככביש לכל דבר, בסטנדרט גבוה וברוחב של 3.5 מטר, עם הפרדה מתנועת המכוניות והולכי הרגל. הפרויקט כולל הפרדות מפלסיות וגשרים שיאפשרו חציה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים, עמודי תאורה, אמצעי אכיפה, מתקני דרך לרוכבי האופניים, עמדות ריענון ומנוחה, מפות ושילוט מתאים, הצללה וטכנולוגיה תומכת. 

צילום: אסנת גורארי טייבמדובר בשני פרויקטים נוספים לתכנית הנת"צ (מהיר לעיר) שהשלב הראשון שלה החל כבר להסלל בעיר: "ההצטרפות של העירייה לשני הפרויקטים הללו", מוסרים גורמים במשרד התחבורה, "ישנה את פניה של הרצליה".