סטודנטים מתנדבים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, בשיתוף נטלי שירותי רפואה, הקימו חמ"ל לסיוע ולתמיכה לקשישים. באמצעות הלימוד והתרגול של האמצעים הטכנולוגיים, הקשישים יכולים לשמור על קשר עם בני משפחה ואף להפיג את בדידותם.

צילום המחשה: shutterstock

במסגרת פעילותם, המתנדבים מבקרים בבתיהם של הקשישים. באחד הביקורים הגיעו הסטודנטים לביתה של אישה שעוסקת בציור. היא ביקשה סיוע מהמתנדבים בפרסום יצירותיה בפייסבוק וביוטיוב, כדי שהמשפחה והחברים יוכלו לראות אותן. במקרים אחרים המתנדבים מסייעים לקשישים להגדיר מספרים לחיוג מהיר, להכניס אנשי קשר לנייד ועוד.

"היוזמה שלנו מאפשרת לקשישים לתקשר עם הסביבה, וזה מוציא אותם מבדידותם", אומר יוני גלילי, סטודנט למשפטים שעומד בראש המיזם. "לבני המשפחה לא תמיד יש סבלנות או זמן להסביר את תפעול המכשירים להורה או לסבא, ואנחנו ממלאים את החלל הזה. אנו נותנים לקשישים תחושה שיש להם על מי לסמוך, בפתרון הבעיות הללו".

צביקה אדלר, אב קהילה שעובד בקהילות התומכות של נטלי, ומסייע באופן יום-יומי לכ-220 קשישים בקהילה שלו בהרצליה, מספר, כי הקושי הטכנולוגי של הקשישים פוגע באיכות חייהם. "לפני כמה ימים שוחחתי עם קשיש, שבתו נסעה לחו"ל והתקשרה אליו בוואטסאפ, אבל הוא לא ענה כי חשב שזה יקר", מספר אדלר. "המיזם עובד בצורה מדהימה. כשאני פונה לסטודנטים, אני סומך עליהם שהבקשה של הקשיש תטופל במהירות וביעילות מירבית".