הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור) החליטה על הפקדה של תוכנית קרית שחקים בהרצליה המשתרעת על 180 דונם על משולש שתחום מצפון למחלף שבעת הכוכבים, לאיילון, ובין כביש פנימי המחבר את תחנת הרכבת אל העיר. הקרקע סמוכה לתחנת הרכבת של הרצליה ולשני פארקים עירוניים - פארק גליל ים ופארק הרצליה.

קריית שחקים. צילום הדמייה: רשות מקרקעי ישראל/משה צור אדריכלים

התוכנית כוללת 1,650 יחידות דיור שייבנו בשבעה מגדלים בני 22-60 קומות. מתוכן, 330 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, ונכללת אפשרות להקמת 500 יחידות דיור מיוחד. בנוסף, כוללת התכנית 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, שישה דונם עבור הקמת בתי ספר יסודיים לצורכי השכונה, ושטח של 6,600 מ"ר להקמת מעונות יום וגני ילדים.

ואיפה יחנו?

בשל מיקומה האסטרטגי, תכנית קריית שחקים מציעה הקמת מרכז תחבורה מטרופוליני המשלב בין כל סוגי התחבורה הציבורית בטרמינל 1 - רכבת כבדה, קו המטרו תת קרקעי, מערך 'מהיר לעיר', מסוף אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים, ומערך חנייה ציבורית תת קרקעית. בשל מערך זה, הוטמע בתכנית צמצום תקן החניה הפרטית, זאת במסגרת עידוד הפחתת התלות ברכב הפרטי.

מנהל אגף בכיר לתכנון ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, בירך על החלטת ההפקדה של תוכנית קרית שחקים בהרצליה, ואמר לכתב "כלכליסט", דותן לוי, כי "היא חלק ממערך נרחב של תכנון ופיתוח שמבצעת רמ"י בלב אזור הביקוש במדינת ישראל אשר יאפשר אכלוס יחידות דיור ופיתוח תשתיות נרחב למען יצירת שכונה איכותית המשורתת ביעילות תחבורתית".