מילגם EVedge, מיסודן של מילגם ויוניון, הקימה עמדת טעינה לרכב חשמלי. עמדת הטעינה הותקנה בחניון "שער העיר" לטובת תושבי הרצליה והבאים בשעריה.

עמדת הטעינה בחניון שער העיר. צילום: יח"צ

מילגם EVedge נמצאת בימים אלו בפיתוח והקמה של רשת ארצית רחבה של עמדות טעינת רכב חשמלי. עמדות הטעינה החכמות והמתקדמות אשר מציעה החברה בישראל תומכות בכל  סוגי הטעינה (AC ו-DC) עבור כל מותגי הרכב. הן מיוצרות עבורה על ידי יצרניות אירופאיות מובילות, בעלות ניסיון משמעותי מוכח עם למעלה מ-50,000 עמדות טעינה כולל בערים מובילות באירופה בהן אוסלו ומינכן. 

החברה לפיתוח הרצליה, המנהלת את חניוני עירית הרצליה מסרה כי התקנת עמדות הטעינה הינה צעד נוסף בתחום תחבורה חכמה וירוקה בה העיריה נוקטת מתוך רצון לעידוד השימוש בכלי רכב חשמליים שאינם מזהמים.

טומי דויטש, מנהל הפעילות של מילגם EVedge: "אני מברך את עיריית הרצליה ואת החברה לפיתוח הרצליה על שבחרו להצטרף לאחת המהפכות המשמעותיות ביותר בעולם הרכב ולהיות בין הערים הראשונות בישראל המקדמות שימוש ברכבים חשמליים, נקיים וידידותיים לסביבה. אנו גאים ושמחים להיות שותפים לדרך ומבטיחים לספק את הסטנדרט הגבוה ביותר של איכות ושירות".

מהפכת הרכב החשמלי בישראל נמצאת בתחילת דרכה זאת בהמשך למגמה עולמית אשר תופסת תאוצה ברחבי ארה"ב ואירופה. בשנת 2018 נמכרו למעלה מ- 2 מיליון רכבים חשמליים בעולם (גידול של 100% בהשוואה לשנת 2017). המעבר לרכבים חשמליים, ידידותיים לסביבה, מחויב המציאות, בין היתר על רקע תקינה מחמירה באירופה לזיהום אוויר והתחייבות רוב המדינות בעולם, לצמצום פליטת גזי החממה.

עפ"י התחזיות שפרסם מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון, עד שנת 2025 מספר הרכבים החשמליים בישראל צפוי להגיע לכ-200 אלף רכבים (כ-7% משוק הרכב הישראלי) ויידרשו בישראל כ-150 אלף עמדות טעינה פרטיות וכ-13 אלף עמדות טעינה ציבוריות. עוד מוסיף המחקר וטוען, כי "על הרשויות המקומיות לצפות לצורך במאות עד אלפי עמדות טעינה ציבוריות בשטחן".