זה היה מהיר. כארבעה ימים אחרי שהשיקה חברת ליים את מיזם הקורקינטים שלה, 32 במספר, ברחבי הרצליה, העירייה שלחה פקחים, החרימה את הקורקינטים ומתכוונת לקנוס את האחראים לפיזורם. 

צילום: אלעד מלכה, יח"צ

כזכור, ביום שישי האחרון פרסם "מיינט הרצליה" כי חברת ליים פרסה את הקורקינטים שלה ברחבי הרצליה כדי "לזכות בחוויית הנסיעה הייחודית של הקורקינטים החשמליים", בשיתוף עם המרכז הבינתחומי בעיר ואגודת הסטודנטים. גורמים בעירייה לא אהבו בלשון המעטה את המיזם הייחודי הזה שנעשה ללא תיאום ועדכון עם גורמי התחבורה בעיר והחרימה אותם. 

העירייה מסרה בתגובה: "עיריית הרצליה, באמצעות מחזיקת תיק התחבורה דניאל אייזנברג והחברה לפיתוח כלכלי, בוחנת בימים אלו אפשרויות להקמת מערך תחבורה שיתופית וידידותית לסביבה בעיר. לאגודת הסטודנטים אין הסמכות לקבוע מה יוצב במרחב הציבורי העירוני והקורקינטים פוזרו בעיר, ללא כל תאום מראש מול גורמי העירייה. מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא מסר כי כאשר תתקבל החלטה בעניין, יבוצע תהליך מסודר של "קול קורא" בנושא, כפי שמחוייב על פי החוק". 

מחברת ליים בישראל נמסר: "בעקבות בקשת אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה, החלה חברת ליים בפיילוט מצומצם בשיתוף המוסד האקדמי, במסגרתו פרשה החברה קורקינטים חשמליים שיתופיים, אשר יהוו פתרון זמין שיאפשר לסטודנטים להתנייד בנוחות ובמהירות מתחנת הרכבת אל המוסד ובחזרה. החברה פתחה בתהליך הידברות עם העירייה, על מנת שכלל תושבי העיר יוכלו ליהנות מפתרונות תחבורה חכמים שיתופיים. החברה נפגשה עם מחזיקת תיק התחבורה בעיריית הרצליה, דניאל אייזנברג, וכרגע מתקיים איתה דיאלוג שמטרתו לקדם את מהפכת התחבורה החכמה בעיר".

מדוברות אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי הרצליה נמסר בתגובה: "לפני כחודש החליטה רכבת ישראל להפסיק לממן את פרויקט הקמבוס- שאטל חינמי שפעל מספר שנים שסייע בהסעת הסטודנטים שלנו מהרכבת למרכז הבינתחומי וחזרה. בנסיון לספק חלופה מיידית, יצרנו קשר עם חברת ליים ועם גורמים רלוונטיים בעירייה ופרסנו מספר מצומצם של קורקינטים כפיילוט. לצערנו, עקב קצר בתקשורת העירייה החליטה להקפיא את השירות עד שיוסדרו מספר עניינים בירוקרטיים. אנו מקווים כי העניין יוסדר בקרוב וכי תסופק אלטרנטיבה מיידית וחלופית לסטודנטים שלנו אשר נפגעו באופן ישיר מביטול הקמבוס".