במועצה לשימור אתרים דורשים לשמר את שדה התעופה הרצליה על רקע ערכים היסטוריים, ולהסב אותו לפארק עירוני, כך פרסם אמש (ראשון) אתר "כלכליסט".

שדה התעופה בהרצליה. צילום: עמית שעל

מדובר בגוף חיצוני נוסף, המצטרף להתנגדות העירייה ותושבים רבים לבניית כעשרת אלפים יחידות במתחם השדה. 

מנהלת מחוז תל אביב במועצה לשימור אתרים תמר טוכלר: "מתחם שדה התעופה, שבו הוקמו למעשה חיל האוויר הישראלי ומערך הנ"מ, שתפקדו כמערך הגנה אווירי חלוצי בארץ בעל תפקיד מכריע במלחמת העצמאות. מדובר בפוטנציאל התחדשות עירונית מן המעלה הראשונה, בעצם הפיכתם לפארק עירוני שימשיך את פארק הבאסה, בדומה ל־Templehof park בברלין. כמו גם שדה התעופה הישן במרכז העיר קיטו באקוודור שהיום משמש כפארק ציבורי ומבני הטרמינל הישנים בו הוסבו למשרדים, שדה התעופה הישן בעיר התחתית בדנוור קולורדו, שהיום משמש לצורכי הקהילה ועוד".

גורם בכיר בעיריית הרצליה מסר ל"כלכליסט", כי "במידה שההתנגדות תתקבל, העירייה תברך על כך שלא ניתן יהיה לממש תוכנית שראש העירייה משה פדלון מתנגד לה לבניית יותר מ־10,000 יחידות דיור ברובע שדה התעופה".

מעיריית הרצליה נמסר: "תוכנית השימור של העיר הרצליה נערכה בצורה מקצועית וקפדנית, מתוך תפיסת חשיבות השימור האדריכלי של מבני העבר שהנם בעלי ערך היסטורי וערכי, לעיר הרצליה בפרט ולמדינת ישראל בכלל. ההתנגדויות לתוכנית יידונו במסגרת החוק וייתכן ויחולו בה שינויים".