נציגי ועד ההורים בשכונת יד התשעה פנו לראש העירייה, משה פדלון, לבדוק מדוע מרכז הלמידה בשכונה עדיין סגור. לדבריהם, כל זמן שמרכז הלמידה פעל בשכונה, הוא היה "יעיל, פרודוקטיבי מאוד, תושבים רבים נהנו משירותיו, ואפילו תושבים מחוץ לשכונה אהבו להגיע אליו".

מרכז הלמידה בשכונה. "אין לנו אפשרות לממן שיעורים פרטיים" צילום: אסף פרידמן

אלא שלטענתם, מאז תחילת השנה הם ניסו כמה פעמים לקבל תשובות. "פעם נמסר לנו כי נעשים ניסיונות למצוא סטודנטים ומלמדים, פעם נמסר לנו שיש החלטה שהמרכז לא ייפתח, ושעלינו לגשת למרכזים אחרים".

השבוע נודע להם על החלטה לפתוח את מרכז הלמידה בשכונה באופן חלקי, רק בעבור כיתות ה'-ז', ואילו יתר קבוצות הגיל ייאלצו לקבל את השירות במרכזים אחרים.

"מיותר לציין את הצורך הרב בקבלת מענה לכל שכבות הגיל ולכל הרמות של כלל ילדי השכונה", כתבו נציגי ההורים לראש העירייה. "רוב ההורים נטולי כלי רכב, מה שהופך את הפתרון של יציאה למרכזים מחוץ לשכונה לבלתי אפשרי. תוספת כספית להסעות תהפוך את העלות לגבוהה מאוד, ולבלתי משתלמת ומושגת עבורנו. כואב ועצוב לנו, שילדינו נמצאים בסביבת ילדים אחרים, שידי הוריהם משגת לשלם את העלות הנדרשת בגין שיעורים פרטיים, בעוד ילדינו נדרשים להישאר מאחור, ולצבור פערים שאולי בעתיד יהיה בלתי ניתנים לצמצום".

"לבתי יש קשיי למידה וכן קשיי קשב וריכוז, ולצורך לימודיה היא זקוקה לתיווך של מרכז הלמידה", אומרת אם לתלמידה בכיתה ה', תושבת השכונה. "היא למדה שם מכיתה א'. בארבע השנים האלה ניכר שיפור בלימודיה. מספטמבר 2019 המרכז סגור. הובטח לנו כי המרכז ייפתח בקרוב לתלמידי כיתות ה'-ז'. אבל, למרות העובדה שבתי בכיתה ה', הוא לא יתאים לצרכים שלה. הציעו לי לקחת אותה למרכז 'שביט' שברחוב הנדיב. אני עובדת בנתניה, ולא יכולה להביא אותה למרכז העיר. כשמרכז הלמידה השכונתי היה פתוח, בתי הלכה לשם ברגל. אין לי אפשרות לשלם לשיעורים פרטיים".

מעיריית הרצליה נמסר: "מרכז הלמידה מתאים לתושבי העיר, ובהתאם לצורכי הלמידה במאה ה-21, ונותן מענה לאלפי ילדים ברחבי העיר בגיל גן עד תיכון. בשנה שעברה נפתח מרכז שביט, ברחוב הנדיב 2, המותאם ללמידה בתחומים למיניהם. יכולתנו לסייע לילדים ונוער במרכז זה גבוהה יותר ומקדמת את התלמידים מהר יותר בזכות המתחם הפיזי, מורים מומחים, עזרים מקצועיים, ועוד. חשוב לציין, כי תחום הלמידה הבלתי פורמלי גדל מדי שנה, והעירייה שמה דגש ומקצה תקציבים רבים בנושא, בפרט במקרים של משפחות מעוטות יכולת ובמקרי קיצון. הביקוש להוראה מתקנת, לאסטרטגיות למידה ולתחומים נוספים בחלק מהמרכזים נמוך יותר, ולכן אינם מתקיימים בכל שלוחה".

בנוגע לתושבת שבתה בכיתה ה', נמסר מהעירייה, כי "נשמח שהתושבת תפנה למרכז הלמידה בעצמה, או אלינו ישירות, כדי שנוכל יחד למצוא פתרון לילדה".