מאריכים את הקווים בהרצליה החל מסופ"ש הקרוב: עיריית הרצליה החליטה על התאמה והרחבה של שירות ההיסעים בסופ"ש - "קווי החוף" - הפועל מזה מספר שנים בעיר. הקווים פועלים בצירים הראשיים של הרצליה אל מוקדי הבילוי בעיר, הפארק, קניון שבעת הכוכבים ועד חופי הים. וכעת, על פי המתווה המשופר, הוארכו נתיבי הקווים והם יגיעו עד לצפון תל אביב - אל שדרות רוקח ודרך נמיר, שם יתחברו אל שירותי התחבורה הפועלים באזור.

מיזם התחבורה הציבורית | צילום: דנה קופל

רשימת התחנות

השירות ימשיך לפעול החל משישי הקרוב, 20.12, בין השעות 18:00 עד 03:00 ובשבת בין השעות 09:00 עד 18:00.

השירות פועל בשני קווים: "קו הבריגדה", יעבור בצירים דרך ירושלים/י.ל.פרץ, דרך ירושלים/ברל כצנלסון, דרך ירושלים/הבריגדה, מנחם בגין/כנפי נשרים, המעפילים/נורדאו, מלון השרון, חוף זבולון, רמת ים/מדינת היהודים, קניון ארנה, סינמה סיטי רמה"ש, דרך נמיר, אבן גבירול ועד דיזנגוף /בן יהודה.

קו נוסף הוא "קו הרב קוק", שעובר בצירים בן גוריון/יבנה, בן גוריון/בר כוכבא, בן גוריון/בית המשפט, ויצמן/סוקולוב, הרב קוק/ויצמן, קניון שבעת הכוכבים/בן ציון מיכאלי, שד' אבא אבן/אריה שנקר, קניון ארנה, סינמה סיטי, דרך נמיר, אבן גבירול ועד דיזנגוף /בן יהודה.

המיניבוסים, בשני הקווים, ייצאו בכל שעה עגולה. מיניבוסים נגישים, שניתן לעלות עליהם עם כיסא גלגלים, ייצאו כל שעתיים בשני הקווים .

לדברי ראש עיריית הרצליה, משה פדלון "בהרצליה יישמרו הסטטוס קוו והרגישות ההדדית של הקהילות זו לזו. מטרת השירות, שכבר פועל בהצלחה לאורך השנים האחרונות, היא להעניק שירות לאוכלוסיות שאין בידן רכב פרטי, לילדים ולבני נוער, ובכלל, להקל על מי שאינו מעוניין לנהוג ולחפש חנייה".

דניאל איזנברג. צילום: אסף פרידמן

פדלון הדגיש כי "לנגד עיניי עומדים הערכים הנוספים של שירות מסוג זה - עידוד והטמעת הרגלי שימוש בתחבורה ציבורית ובסופו של יום צמצום פליטת גזים ושמירה על איכות הסביבה".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התחבורה, דניאל איזנברג, ציינה "חשיבותה של תחבורה ציבורית בסופ"ש היא בהפחתת עומסי תנועה בכבישים, בפוטנציאל למנוע ולצמצם תאונות דרכים, להפחית את זיהום האוויר ולאפשר לאוכלוסיות מגוונות, לרבות ילדים, קשישים ומשפחות שאינן מחזיקות רכב, לבקר בני משפחה, ללכת לים, לבקר חברים/ת בבית חולים, ועוד". 

חבר מועצת העיר אייל פביאן "החופש לבחור" הגיב: "אנחנו נבחן את הדברים בשטח: אם השרות לא יהיה יעיל עבור המשתמשים, ולא בהיקפים הנדרשים, נלחץ ונאבק ליעלו ולהרחיבו. אנחנו דורשים שירות יעיל ולא נאפשר למסמס את השירות".