טל בירנבוים מהרצליה. צילום: סיון פרג'

המחיר נמוך מדי: בית האופנה הצרפתי היוקרתי 'שאנל' איים לתבוע את היבואנית ההרצליינית, טל בירנבוים, אם לא תחדל לשווק את בשמיהם בבקבוקונים קטנטנים ובאריזה שונה, במחיר של 50 שקלים בלבד.

יש לציין כי בירנבוים שילמה כדין על הזכות לייבא את הניחוחות המוכרים של המותגים הבין-לאומיים במקביל, ומציעה לקונים ולקונות ברשת בקבוקון בושם בנפח של 8 מ"ל בלבד שמספיק בממוצע לצריכה חודשית.

בבית האופנה הצרפתי 'שאנל' לא אהבו את הרעיון ודרשו מבירנבוים לחדול ממכירה זו, בטענה כי היא מפרה את סימני המסחר שלהם ופוגעת בחברה עקב המחיר הזול. 

לאחר כשנתיים של התדיינות משפטית אותה הוביל עו"ד סער גרשוני, הגיעה בשבוע שעבר הפסיקה מבית המשפט המחוזי שבתל אביב, ובה הוחלט כי: "התובעת רשאית למכור מחדש מוצרים אותם רכשה כדין, לבצע מכירה שאיננה של המוצר בכללותו אלא של חלק ממנו ולעשות שימוש בסימני מסחר של הנתבעת ('שאנל'). במקביל, השימוש צריך לשקף באופן ברור יותר את היעדר הקשר של הנתבעת לתובעת ולפועלה".