לאחרונה התקיים זו השנה השנייה ברציפות אירוע "ענבלים" – מכירת פריטי אופנה ממעצבים ומותגים מובילים שכל הכנסותיו נתרמו לעמותת "החצר נשית" הפועלת למען העצמת נערות ונשים צעירות המתמודדות עם מצבי הדרה.

צוות ובנות החצר הנשית עם החולצות. צילום: בלה שחר הילל

"ענבלים" נולד במטרה להנציח את דמותה של ענבל יצחאיק נצר, תושבת העיר הרצליה, שהלכה לעולמה לפני שלוש שנים והיתה אשת חינוך ושליחות חברתית וגם חובבת אופנה מושבעת. היריד נערך בשיתוף מתנ"ס נווה עמל בהרצליה וקדמה לו קריאה למעצבים לתרום פריטים מיוחדים שיעמדו למכירה, מה שקיבל היענות מרשימה.

החצר הנשית הוקמה ב-2003 ופרוסה בשלוש ערים: חיפה, נתניה ויפו. העמותה מעניקה לצעירות ליווי אישי, תמיכה ועזרה בהתמודדות עם אתגרים, כך שיוכלו למצות את הפוטנציאל שלהן ולהשתלב בחברה הנורמטיבית. ביריד נמכרו גם חולצות עם סיסמאות מעצימות לנשים, המהוות בסיס לעבודת החצר הנשית: ״בואי כמו שאת״, ״הכל את יכולה״ ו-"Remember Your Song".

החולצות עוצבו על ידי המעצבת סימה דניאל וניתן לקנות אותן גם בפייסבוק של העמותה ובכך לתרום לפעילותה. מנכ"לית החצר הנשית לירון אזולאי: "ענבלים היא יוזמה ייחודית של משפחתה וחבריה של ענבל, שמעבר להנצחה של אישה שהייתה מעוררת השראה, יש כאן חיבור לערכים בהם האמינה וגם אנחנו בחצר הנשית מאמינות - ערכים של קהילתיות, שוויון הזדמנויות ושינוי מסלול חייהן של נערות וצעירות, באמצעות חיבור למה שעושה טוב לכל אחת ואחת. אנו מודים לכל מי שאיפשר את קיום הארוע״.